عزت الله رمضانی فر: افتخار می کنم که مردان بزرگ کشورم در زورخانه ها پرورش یافته اند

عزت الله رمضانی فر بازیگر پیشکسوت سینمای ایران، مردی که چند نسل او را در فیلمهای کمدی و جدی دیده اند، مردی که خیلی ها با حضورش خندیدند و بسیاری هم با غصه هایش گریستند .
او متولد اول دیماه سال ۱۳۲۳ تهران است و تاکنون دردهها فیلم حضور داشته است . اما آنچه در خصوص این هنرمند برجسته کشورمان اهمیت دارد، زندگی پر فراز ونشیبی است که پشت سر گذاشته است .
این هنرمند کشورمان هرگز سختی زندگی را باور نکرده و با قدرت تمام به فعالیتش در عرصه های مختلف ادامه می دهد و با خستگی هم ارتباطی ندارد و بسیار اکتیو است.
عزت الله رمضانی فر این روزها و در دوران کرونایی تلفنی به سوالات خبرنگار رخصت پهلوان آنلاین پاسخ داد که باهم می خوانیم :

*ورزش زورخانه ای ورزش مردان بزرگ ایران زمین است

تاریخ ورزش ایران را که ورق می زنی نام های بزرگی را می بینی که هر کدام بنا به دلیلی برگی از این صفحات را به خود اختصاص داده اند .
یکی به کسب موفقیت در میادین بزرگ بین المللی ، یکی در عرصه خدمت به مردم ، یکی دربرابر دوربین فیلمبرداری و دیگری بر روی صحنه تئاتر . اما وقتی به زندگی خصوصیشان سرک می کشی متوجه می شوی که عموما اهل زورخانه و ورزش باستانی هستند .

افتخار می کنم که مردان بزرگ کشورم در زورخانه ها پرورش یافته اند

این نکته بسیار قابل توجه است که ملتی دارای فرهنگی هستندکه حتی در تعالیم ورزشی اش، به آموزه های اخلاقی توجه ویژه ای نشان می دهد. ما در کشوری با پیشینه ای زندگی می کنیم که تمرینات ورزشی اش در ابتدا مخاطبش را به سمت اخلاقیات و مبانی دینی ترغیب می کند که این مهم در سایر کشورها دیده نمی شود و از همه مهمتر اینکه در اماکن ورزشی به ویژه ورزش زورخانه ای ، تلاش می شود تا مردان بزرگی پرورش پیدا کنند که نه تنها برای خود بلکه برای جامعه انسانهایی تاثیر گذار باشند .
من به خود می بالم که مردان بزرگ کشورم در زورخانه ها رشد یافته اند و توانسته اند نام خود و این ورزش را در تاریخ ثبت کنند .

*افتتاح زورخانه می تواند زمینه رشد این ورزش را فراهم کند

متاسفانه آنچه که در خصوص عدم رشد این ورزش مورد نقد قرار می گیرد، عدم وجود اماکن و لوازم این رشته ورزشی است . این روزها شما به هر محله ای که پا می گذارید یک سالن ورزشی می بینید که رشته های مختلف را آموزش می دهند اما ورزش زورخانه ای که ورزش اصیل و ایرانی است در تعداد محدودی از ورزشگاه ها آموزش داده می شود و شاید یکی از دلایل عدم آشنایی نسل جوان با این ورزش، نبودن زورخانه در محله هاست. خوشحالم که در این سفرهای استانی همراه با اعضای رخصت پهلوان شاهد افتتاح زورخانه های دیگری بودیم .
و این می تواند باعث شود تعداد بیشتری از جوانان و علاقمندان جذب این رشته شوند .

*آرزو می کنم بتوانیم از تعالیم این ورزش در زندگی شخصی واجتماعی مان بهره بگیریم

زمانی که این زورخانه ها افتتاح شد آرزو کردم که تمام کسانی که در آن تحت تعلیم قرار می گیرند ، بتوانند از
آموزه های این ورزش در زندگی شخصی واجتماعی بهره بگیرند چرا که مطمئن هستم مردانی که با این آموزه ها رشد می یابند انسانهای متفاوت وشایسته ای هستند .

دردانه قرقانی نژاد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>