استاد کشاورز: بیماری باعث دوری ام از زورخانه شده است

محمدعلی کشاورز متولد۲۶ فروردین ۱۳۰۹در شهر اصفهان محله سیچان(سیچون) می باشد. وی فارغ التحصیل هنرستان هنرپیشگی تهران و دانشکده هنرهای دراماتیک است.

بازیگر مجموعه های هزار دستان و پدرسالار مدت زیادی است در بستر بیماری به سر می برد. اسدالله‌خان یا پدر سالار تلویزیون، فیلمی بازی نمی‌کند، حال خوبی ندارد اما هنوز دغدغه‌مند است پرچم توسعه فرهنگ و هنر این مرز و بوم به اهتزاز درآید.

محمدعلی کشاورز را چند نسل بر پرده سینما و صفحه تلویزیون دیده‌اند و او را به یک استاد مسلّم بازیگری می‌شناسند. چند سالی است به خاطر بیماری از دنیای هنر دور مانده و جای خالی‌اش در ایفای نقش های ماندگار احساس می‌شود.

 او همیشه سعی می‌کرد برای ماندگاری اثر تلاش کند و دغدغه‌اش نوستالژی‌شدن بازی و اثرش برای مخاطب بود.

با  هنرمند برجسته کشورمان صحبت کردیم ، صدایش گویای دوران سخت نقاهتش بود اما مثل همیشه  با روی خوش رخصتی ها را پذیرفت  اما این گله مندی را کرد که  مدتی است در بستر بیماری به سر می‌برد و بی مهری ها آزارش می دهد. وارد منزلش که شدیم مثل همیشه ما را با روی باز پذبرفت  و مطلع کلامش با یادآوری خاطرات بنیانگذار نشریه رخصت پهلوان عزت الله کریمی  بود .از ازآدگی او در کلام و گفتار سخن گفت و از تلاش هایش برای زنده نگه داشتن ورزرش زورخانه واخلاق ایرانی اسلامی .

او از آسیبهای جسمی و روانی کسانی سخن گفت که برای  حفظ وتوسعه فرهنگ این سرزمین تلاش کرده اند و امروز یا در بستر بیماری هستند یا رخت از این دنیا بربسته اند .

منزل استاد کشاورز

محمد علی کشاورز از خاطراتی سخن گفت که در زورخانه شکل گرفته بود ،از مردانی که در این محیط  چند باره متولد شده و قصه های شفاهی و تاریخ مکتوب این کشور را تشکیل داده بودند .

او از تختی ها ، سلیمانی ، و برادران خادم گفت. از ورزشکارانی که سالها در این فضا گمنام زندگی کردند ،از جانشان مایه گذاشتند تا چراغ زورخانه ها خاموش نشود .

این هنرمند سینما و تئاتر کشورمان اضافه کرد  هیچ کسی ، هیچ مسوولی و هیچ نهادی این عزیزان را ندید و در زورخانه ها نام شان به یادگار ماند اما بیرون از زورخانه هیچ کسی یادشان نکرد .

وی علاقمندی اش به زورخانه را مورد تاکید قرار داد واظهارداشت حتی با این شرایط هم دوست دارم در این فضا حضور پیدا کنم با مخاطبانش حشر ونشر داشته باشم و از فضای فرهنگی و عرفانی آن بهره مند شوم اما متاسفانه با توجه به وخامت بیماری ام برای اینکه مشکلی برای کسی ایجاد نکنم از این محیط دور مانده ام .

صاحب امتیاز رخصت پهلوان آنلاین در کنار محمد علی کشاورز

اما امیدوارم مردم ایران و جوانان این سرزمین قدر این داشته غنی فرهنگی شان را بدانند و از آن بهره ببرند چرا که هیچ رشته ی ورزشی را نمی توان یافت که ویژگی هایی مثل ورزش زورخانه ای راداشته باشند .  او به خبرنگار رخصت پهلوان آنلاین گفت : من از نسل جوان امروز این درخواست را دارم که به جوانی‌شان و رشد و توسعه‌ای که می‌توانند در وجود خودشان و جامعه‌شان ایجاد کنند ببالند. جوان‌های ما راه بزرگان‌شان را در پیش بگیرند و از هیچ کوششی برای سرافرازی مملکت‌ خود دریغ نکنند. آنچه مهم است اعتلای ایران، ایران و ایران بزرگ است که مردم بزرگ و غیوری دارد. همیشه برای بزرگ ماندن ایران و ایرانی کوشش کنید که سرزمین اهورایی ایران در طول تاریخ همیشه بزرگ و سرافراز بوده است

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>