علی امجد : رسانه ها باید توجه بیشتری به ورزش ملی و مذهبی کشورمان داشته باشند

بازیگر سینما و تلویزیون کشور پیوند هنر و ورزش زورخانه ای را پیوندی ناگسستنی دانست و افزود : رسانه ها و دست اندرکاران هنر باید به ورزش ملی و مذهبی کشورشان بیشتر توجه کنند.
علی امجد در گفت و گو با خبرنگار رخصت پهلوان آنلاین به رابطه تنگاتنگ هنرمندان با ورزش اشاره کرد و از ورزش زورخانه ای به عنوان رشته ای که با هنر ارتباط دارد، نام برد.
او که در زورخانه ی چمران مشهد حضور یافته بود از ورزش باستانی به عنوان ورزشی اثر گذار نام برد .
بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه آبا و اجداد ما برای حفظ و اعتلای این ورزش نگرشی هوشمندانه
داشته اند ،گفت : این ورزش از ابعاد مختلف ورزشکارانش را مورد تعلیم قرار می دهد .
او توضیح داد: نحوه حضور در زورخانه و معماری خاص در ورودی ، احترام به پیشکسوت ،حضور در گود برای پرداختن به ورزش ، نحوه حضور در سردم ،چگونگی انجام حرکات ورزشی ، ارتباطات اجتماعی همگی بیانگر روش صحیح انسان سازی است .

امجد گفت : ادبیات ،موسیقی ،شعر حرکات ورزشی متنسب با ضرب ، کلماتی که بین ورزشکاران متداول است روابط اجتماعی و تعامل میان جامعه ورزش همگی از پیش تبیین شده و سینه به سینه به نسلهای بعدی منتقل شده است .
این بازیگر خوشنام کشورمان با تاکید براین موضوع که باید تلاش کنیم تمام اعضای یک خانواده به ورزش بپردازند گفت: این موضوع در خصوص ورزش زورخانه ای موجودیت دیگری می یابد و در واقع به جهت ایرانی بودن این ورزش باید تلاش شود که پسران خانواده با ورزش آبا و اجدادی شان آشنا شوند.
او تصریح کرد : این ورزش علاوه براینکه زمینه سلامتی جوانان کشورمان را مهیا می کند به دلیل آیین های تربیتی آن می تواند در جامعه اثر گذار باشد .
امجد در ادامه از جامعه هنری خواست تا بیشتر به آنچه که با ریشه های ملی کشورمان مرتبط است، روی آورند تا نسلهای جوان ما ،کمتر با فرهنگ بیگانه پیوند بخورند.
او در پایان با ابراز خوشحالی از حضور در جمع باستانی کاران اظهار داشت : تلاش می کنم بیشتر به زورخانه بیایم تا از فضای معنوی این ورزش بهره بگیرم .
محمد کریمی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>