۱۸ هزار نفر ورزشکار زیر پوشش فدراسیون پهلوانی ساماندهی شدند

۱۸ هزار نفر ورزشکار زیر پوشش فدراسیون پهلوانی ساماندهی شدند.

مجتبی جوهری رئیس فدراسیون پهلوانی در آیین بهره‌برداری از ۲ طرح ورزشی در اردستان گفت : البته تعداد غیررسمی ورزشکاران زورخانه‌ای بیش از ۲ برابر این آماری است که اعلام شده.

وی با اشاره به اینکه بیشترین زورخانه های کشور در استان اصفهان است، بیان کرد: زورخانه شهر زواره یکصد و چهل و هفتمین زورخانه استان اصفهان است که شاهد افتتاح و بهره‌برداری آن بودیم.

جوهری اضافه کرد: خوشبختانه در بیشتر استان‌ها شاهد حضور خیران برای ساخت زورخانه‌ها هستیم و حضور آنها بیشتر در استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و مرکزی، همدان، کرمانشاه و کردستان مشهودتر بوده است.

وی با بیان اینکه در مناطق محروم و روستاها ورود خیران به واسطه فقدان فضاهای ورزشی می‌تواند نقش مهمی در ایجاد فضای سلامت و تندرستی در آن نقاط داشته باشد، اظهار داشت: حضور خانواده‌ها و نظارت بر فعالیت در زورخانه‌ها مشهود است و توجه به زورخانه‌ها می‌تواند به اندازه تعلیم و تربیت و عبادت و نیایش بستری برای حضور جوانان به منظور تربیت فرهنگی و معنوی باشد.

وی افزود: یکی از بزرگترین امور خیر در کشور ساخت زیرساخت‌های ورزشی است که در آنها جسم و روح جوانان پرورش و تقویت می‌شود و برای توسعه پایدار و همه‌جانبه در شرایط کنونی، به برنامه‌ریزی و حضور اثرگذار نخبگان همراه با مشارکت مردم به شدت نیاز است.

پیش از شیوع ویروس کرونا در کشور، نزدیک به ۳۱۱ هزار ورزشکار سازمان یافته و افزون بر یک هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی در استان اصفهان فعالیت می‌کردند.

شهرستان اردستان با جمعیت بیش از ۴۲ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>