شکرآبی : برای شکست کرونا باید پروتکل ها را رعایت کنیم

پیشکسوت ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی به خبرنگار رخصت پهلوان آنلاین گفت : زورخانه خاستگاه ورزشی پاک است که زمینه ساز توسعه اخلاقیات می شود.
حاج عباس زاهد شکرآبی که در زورخانه ونک سخن می گفت ، اظهار داشت :زورخانه یکی از مکان هایی است که در آن می توان ورزشی اخلاقی و پاک را در جامعه گسترش داد و توجه به این موضوع می تواند فضایل اخلاقی را در جامعه گسترش دهد .
او افزود: ورزش زورخانه ای پرچمدار مرام و مسلک پهلوانی است لذا ورزشکاران این رشته باید در این شرایط که مادیات جای همه معنویات را گرفته است، پیش قراول باشند.
وی درادامه با بیان اینکه درکشورمان رشته های مختلفی به فعالیت مشغول هستند، اظهار کرد: باید تلاش شود تا در کنار این رشته های ورزشی ، ورزش زورخانه ای نیز در کشور به ویژه در بین جوانان کشورمان توسعه پیدا کند .
باستانی کار کشورمان گفت: باید به این ارزش ها و گوهری که در دست ما قرار دارد و تاکنون خیلی به آن توجه نشده است، توجه شود به این ترتیب که تلاش کنیم درکنار رشته های ورزشی خارجی حضوری فعال تر داشته باشیم.
شکرآبی دراین راستا به نقش جوانان و نوجوانان و نونهالان در توسعه ورزش زورخانه ای اشاره کرد و گفت :آینده سازان ورزش زورخانه همین جوانترها هستند که باید نظرشان را نسبت به این ورزش جلب نمود .
او گفت :خیلی ها هم اکنون در زورخانه ها در حال فرا گیری این ورزش هستند. خیلی ها به طور حرفه ای در زورخانه ها ورزش می کنند در هر دو صورت باید انگیزه و تلاش بیشتر را درآنها ایجاد کرد .
پیشکسوت ورزش زورخانه ای خاطر نشان ساخت:دراین میان نقش پیشکسوتان به عنوان استاد و معلم قابل توجه است.
وی افزود :برای ترغیب نسل جوان باید در مهدهای کودک و آموزش و پرورش آموزش ورزش باستانی در دستور کار قراربگیرد تا این ورزش در میان نسل جوان گسترش یابد. در حوزه قهرمانی باید استعدادیابی کرد و نفرات شاخص را برای حضور در رویدادهای برون مرزی آماده کرد .
وی تصریح کرد : تمامی دانش اساتید باید به آیندگان منتقل شود تا این نسل هم ورزش ملی کشور را به نسل بعدی خود منتقل کنند و واقعیت این است که این وظیفه ی مهم برعهده پیشکسوتان است .
پیشکسوت ورزش زورخانه ای همچنین با اشاره به فضایل اخلاقی مستتر در این ورزش ،به لزوم اصل جوانمردی در رشته های ورزشی اشاره کرد و افزود: جوانمردی در ورزش زورخانه ای قدمتی دیرینه دارد و متعلق به این رشته است.
او در ادامه با اشاره به نقش باستانی کاران در نشان دادن چهره ی واقعی این ورزش اظهار کرد: همه ما باید تلاش کنیم پرچمدار رفتارهای خوب و اخلاقی در ورزش های زورخانه ای باشیم .

شکرآبی تاکید کرد :گسترش تقوا، ترویج اخلاق و توسعه روابط ورزشی از طریق مرام های ورزش زورخانه ای باید توسط ورزش زورخانه ای صورت بگیرد.
او یاد آور شد : این درحالی است که با توجه به وضعیت زندگی شهرنشینی و شرایط کنونی قهرمانان ارتقاء سلامت و تعالی اجتماعی ورزشکاران با تربیت پهلوانان به جای قهرمانان می تواند به واسطه ورزش زورخانه ای شکل بگیرد .
شکرآبی گفت : ورزش های زورخانه ای و پهلوانی آمیخته با آداب و رسومی است که طی صدها سال گذشته با این رشته عجین شده و برگرفته از فرهنگ، تمدن و سنت های ارزشمند اجتماعی و اخلاقی کشورمان می باشد، این ورزش دارای قدمت تاریخی و فرهنگی و اصالت ایرانی بوده بنابراین باید با یک نگاه ملی ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی را توسعه دهیم و این مهم باید با آموزش و پیگیری شود .
پیشکسوت ورزش زورخانه ای خاطر نشان ساخت : برای شکست کرونا باید پروتکل ها را رعایت کرده و حتی الامکان از منزل خارج نشویم .
وی گفت : برای مدافعان سلامت آرزوی سلامتی دارم .
محمد کریمی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>