در روزهای کرونایی ورزش پهلوانی را با نگاهی نو گسترش دهیم

در این روزهای کرونایی می خواهیم مبانی ورزشی ، اخلاقی و ارزشی عمیق و ریشه دار ورزش زورخانه ای و پهلوانی را با نگاهی نو و با نگرشی جدید گسترش دهیم .
امسال سال جهش تولید است ، پس باید در بخش تولی داشته باشیم و ورزش این مقوله مهم را به طور جدی تری پیگیری کنیم .
اما ما نگاه خاص تری به ورزش ملی و میهنی کشورمان داریم ، ورزشی که تک تک نمادهایش در هر جای دنیا که باشی رنگ و بویی از ایران را تداعی می کند .
موسیقی، معماری ، تمرینات ورزشی و آلات ورزشی همگی بیانگر بخشی از تاریخ پهلوانی مردمی است که از سالهای بسیار دور نیز مورد تاخت و تاز دشمنانی بوده که آرزوی به زانو در آوردنشان را داشته اند .
این دشمنی ها تاکنون نیز تداوم یافته و امروز نیز مورد همجه های بسیار اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی و …است و این هجمه به اشکال مختلفی مردم ایران زمین را تحت تاثیر قرار داده اما واقعیت این است که هریک از ما ابزاری در دست داریم که می تواند در تقابل با این تهاجمات قرار بگیرد .
و ما به عنوان کسانی که سالها در عرصه ورزش زورخانه ای حضوری علمی و عملی داشته ایم، باورمان این است که می توان با توسعه این ورزش ضمن ارتقاء سطح سلامتی ، ایجاد نشاط اجتماعی و ارزشهای اخلاقی ، مردم شریف ایران را به لحاظ روانی آماده تقابل با این مسائل کنیم .
ورزش زورخانه ای ورزشی به بلندای تاریخ و برای همه مردم در تمامی دوران هاست و باید باور کنیم این ورزش انسان را در برابر تمامی پلشتی ها مقاوم و مبارز می نماید و ما بسیارامیدواریم که در ادامه سال ۹۹ بتوانیم پیام رسان رسالت آباء و اجدادمان باشیم و این ورزش را برای تمامی نسل ها حفظ و حراست کنیم .
قلم را در دست گرفتیم و با باور تقدسش انتهای سال ۹۹ را شروعی برای ورزش مولای متقیان می دانیم .
امید که از خانواده ایرانی ، باستانی کاری با صفت پهلوانی داشته باشیم و روز به روز شاهد شکوفایی ورزش ملی کشورمان باشیم .
محمد کریمی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>