دعا چگونه مورد استجابت قرار می گیرد؟

شک و تردید همواره حالاتی آشنا برای انسانها بوده است. افراد مردد و حیران به این سو و آن سو می نگرند و همواره این سوال برایشان پیش می آید که آیا قدرتی وجود دارد که بتوان از آن کمک گرفت .

این تردید به خاطر عدم اعتماد و ایمان کامل به وجود قدرت برتری است که تمام کائنات را زیر قدرت خود دارد.
به هر حال هنگامی که در حالت دعا قرار می گیرید به این موضوع ایمان داشته باشید که قدرت روحی شما تنها علت و سبب و تنها عامل نجات دهنده شماست و از صمیم قلب اطمینان حاصل کنید که با وجود آن هر غیر ممکنی، ممکن و هر عملی میسر می شود و در وهله اول این جمله تاکیدی را همواره با خود تکرار کنید که: روزی خواهد رسید که من به آرزوی خود برسم.
آری روزی می رسد که من خوشبختی خود را بیابم ” اما فراموش نکنید که خواست و آرزوی خود را به آینده و به بعد موکول نکنید و آن چه می خواهیم در زمان حال از ضمیر باطن بخواهیم و به آسانی بدان جان ببخشیم و البته این در صورتی میسر است که به آن ایمان کامل داشته باشیم.
هنگامی که برای کسی دست دعا به سوی آسمان بلند می کنید ، او را در اعماق روح و ضمیر باطن خود بنشانید و او را با چهره ای شاد و روحی آزاد ببینید و از اینکه دعایتان مستجاب خواهد شد، شکر گزاری کنید . هنگامی که با روح و اعتقاد رو به سوی خداوند می کنید با شناختی که از او دارید ، می دانید که آرزویتان را بر آورده خواهد کرد زیرا خداوند هرگز با شکست میانه ای ندارد،( نه آن را می شناسد و نه آن را برای بندگانش می خواهد.)
به عنوان مثال اگر تصویر تندرستی عزیز بیمار خود را به ذهن تان بسپارید و تمامی دقت خود را بر روی بهبودی او متمرکز کنید خداوند نیز بر این تمرکز ذهن شما صحه خواهد گذاشت.
آخرین مرحله دعا شامل شناخت و قبول آن است و اعتقاد به این مسئله که حتما اجابت خواهد شد، مهم است. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که ما هرگز قادر به دیدن وجدان و ضمیر و اعتقادات باطنی خود نیستیم , اما می توان با قدرت ایمان به آرزوهای خود جامه عمل بپوشانیم و دعا ها را مستجاب کنیم.
اما بیشتر اوقات این سوال به ذهن مان خطور می کند :” پس چرا دعاهایمان مستجاب نمی شود؟ پاسخ آن در سوال مان پنهان است ، زیرا ترس و تردید در آن به خوبی روشن است . چنان به خداوند ایمان داشته باشید که در کودکی خود را به مادر می سپردید و جز او کس دیگری را نمی شناختید و عشق او را با تمام و جود احساس می کردید هنگامی که در مورد استجابت دعاهایتان دچار شک می شوید، دقت خود را بر خواسته خود متمرکز کنید و پس از آنکه تمام ذهن و فکر خود را از این فکر و ایده انباشتید، از چند جهت شاهد رشد و شکوفایی آن خواهید شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>