عزم فدراسیون پهلوانی بر توسعه بین المللی ورزش زورخانه ای

نشست مشترک رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی با مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.
در این نشست که با حضور دکترمهرعلی باران چشمه(رییس فدراسیون) و دکتر طهماسبی (مدیرکل امور روابط بین الملل وزارت ورزش و جوانان) در ساختمان شماره ۲ فدراسیون برگزار گردید، بر صدور فرهنگ پهلوانی در مجامع بین المللی از طریق توسعه ورزش زورخانه ای تاکید شد.
رییس فدراسیون و دبیر ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی کشور در سخنانی اظهار داشت: ما بنا داریم با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و با یک عزم ملی، ضمن ترویج فرهنگ پهلوانی از طریق توسعه ورزش زورخانه ای در داخل کشور، نسبت به توسعه و ترویج این ورزش و فرهنگ غنی در سایر کشورها به ویژه کشورهایی که از نظر فرهنگ، سنن و مذهب همخوانی و قرابت دارند، اقدام نماییم.
دکتر طهماسبی نیز در سخنانی بیان داشت: ورزش یکی از دروازه های مهم ارتباط با دیگر کشورهاست که خوشبختانه ورزش زورخانه ای با آن تاریخ و فرهنگ بسیار غنی و بی نظیر خود می تواند به عنوان یک بسته فرهنگی و هدیه ایرانیان به بشریت معرفی گردد.
مدیرکل دفتر امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان در ادامه افزود: برای اینکه بتوانیم در این راه موفق عمل نماییم، می بایست ضمن ارتباط با نهادها و سازمانهای بین المللی همچون یونیسف، یونسکو، اکو و … از توانایی ها و ظرفیت هایی که آنها در این بخش دارند بهره مند شویم.

ایشان خاطر نشان کرد: وزارت ورزش و جوانان یادداشت های تفاهم همکاری بسیاری را با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای دوست و همسایه به امضا رسانده است که می توان معرفی این رشته ورزشی به دیگر کشورها را به عنوان یکی از بندهای مفاد آن تفاهم نامه های ورزشی بین المللی پیگیری و در این بخش فعال تر عمل شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>