کریم شاهی : حضور جامعه هنری را در کنار اهالی زورخانه به فال نیک می گیریم

شهرستان آران و بیدگل با داشتن اماکن تاریخی و مذهبی ، گر‌چه دارای آب و هوای گرم و بیابانی است اما گنجینه‌ای از تاریخ مردان و زنان سرزمین ایران اسلامی را در دل خود جای داده و با وجود این آب و هوا، شهرها و روستا‌های خوش آب و هوایی نظیر قمصر و نیاسر و مشهد اردهال را در کنار خود دارد.
بهار که می شود در اقصی نقاط این سرزمین بوی بهار و طبیعت احساس می شود اما ماجرای این شهرستان کویری چیز دیگری است.
شهرستانی سرسبز در دل کویری خشک و بی آب و علف اما بهشتی کوچک را تداعی می کند.

جای جای آران و بیدگل پوشیده از گلستانهای زیبا و باغ های سر سبز است که با همنوایی پرندگان خوش آواز و آب روان مناظر خاطره انگیزی را به نمایش می گذارد.
در کنار زیبایی های طبیعت بکر آران و بیدگل، مردم سخت کوش این دیار فضایی را ایجاد کردند که این شهرستان به مردمانی سخت کوش شهره گشتند به طوریک امروز یکی از صنایع این شهرستان شهرتی جهانی دارد وآنهم هنری نیست جز صنعت قالی بافی .
شرکت فرش اعیان یکی از این صنایع است ، شرکتی که در سفر رخصتی ها به این شهرستان این فرصت را یافت تا بیشتر با خانواده هنرمندان آشنا شود .
مدیر باتدبیر این شرکت حاج ابوالفضل کریم شاهی در جمع رخصتی ها بارها و بارها در کنار هنرمندان، ورزشکاران وپیشکسوتان ورزش زورخانه ای قرار گرفت تا علاوه بر به جای آوردن رسم مهمان نوازی ،از نزدیک با ورزش زورخانه ای و فعالیت های صورت گرفته دراین حوزه نیز بیشتر آشنا شود .
حاج ابوالفضل کریم شاهی برای بیان فعالیت های این مجموعه توضیحاتی ارائه کرد و در پایان نیز با اهدا تابلوهایی نفیس علاقمندی خود را به مسافران کاشان اعلام کرد .
او دربخشی از سخنانش خود را یکی از علاقمندان به میراث فرهنگی ایران زمین معرفی کرد و از ورزش باستانی به عنوان یکی از این میراث نیاکان نام برد .
مدیر عامل شرکت فرش اعیان توضیح داد: که همه ما موظف هستیم از داشته های فرهنگی مان محافظت کنیم و این وظیفه را خانواده ورزش زورخانه ای به خوبی ادا کرده اند.
او کار دست اندرکاران و نویسندگان نشریه رخصت پهلوان را کار طاقت فرسا توصیف کرد و اظهار داشت: در کنار این همه روزنامه و هفته نامه با رشته های وارداتی کار کردن ، بسیار کاری سخت بود که شما به سرانجام رسانده اید .
کریم شاهی تصریح کرد : حضور جامعه هنری در کنار جامعه ورزشی زورخانه ای بیانگر این است که تا حدود ی این تعامل برقرار شده و هردو خانواده به ضرورت همکاری دست یافته اند.
حمید کریمی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>