صحبت های یزدانی درباره آقا تختی

هر ساله ۱۷ دی ماه روز درگذشت جهان پهلوان تختی برای کشتی گیران و ورزشکاران روزی است که یادی از اسوه مردانگی و جوانمردی و مردمی بودن این فقید نشان می دهد.

حسن یزدانی آزادکار ۷ مداله کشورمان که مدال های طلا، نقره و برنز المپیک و جهان را در کارنامه ورزشی خود دارد، گفت: توصیف ویژگی های جهان پهلوان تختی را ما هم از دوستان و پیشکسوتان شنیدیم که بسیار انسان خاکی و مردم داری بود و همین مردمی بودنش باعث شد که تاکنون از وی به نیکی یاد شود و همیشه در دل و ذهن مردم است. یکی از دلایل محبوبیت وی هم این بود که در کنار افراد ضعیف و بی بضاعت جامعه همیشه حضور داشته است. این موضوعات باعث شد که از جهان پهلوان تختی همیشه به نیکی یاد کنند و همیشه در ذهن مردم مردم زنده باشد.

دارنده مدال طلای مسابقات جهانی نروژ عنوان کرد: اگر مردم به بنده محبت دارند تماما از عنایت و لطف خدا است. اینکه در کشتی کمتر دیده می شود که کسی برای دیگران خودش را بگیرد یا به مردم بی احترامی کند. در اکثر ورزشکاران هم افرادی هستند که راه جهان پهلوان تختی را می روند و دیده نمی شوند و حالا این موضوع هر دلیلی دارد.

دارنده مدال نقره المپیک توکیو تصریح کرد: من چند نفر از دوستان و ورزشکاران را می شناسم که کارهای خیر زیادی انجام می دهند اما دوست ندارند که دیده شوند. قهرمانانی هستند که به قشر ضعیف جامعه کمک هایی می کنند ولی علاقه ای به دیده شدن ندارند. امیدوارم این فرهنگ و اخلاق و مردمی بودن در همه ورزشکاران وجود داشته باشد. اکثر ورزشکاران و هنرمندان و کسانی که دورادور من آن ها می شناسم که چهره مردمی دارند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>