بنا: هدف‌گذاری کشتی فرنگی کسب مدال در المپیک ۲۰۲۴ پاریس است

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه از تلاش تیم و ملی پوشان در مسابقات قهرمانی آسیا مغولستان رضایت داشتم گفت: هدف ما کسب مدال در المپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهد بود.
محمد بنا در بدو ورود تیم ملی کشتی فرنگی از مسابقات قهرمانی آسیا به کشورمان اظهار کرد: شرایطی حاصل شد، بی تجربگی بعضی از نفرات، قدرت بعضی نفرات در آن وزن یا بد کشتی گرفتن برخی از نفرات از جمله قاسمی منجزی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم که برای وی یک مدال طلا را در نظر گرفته بودیم باعث شد که نایب قهرمان این رقابتها شویم.

وی با اشاره به اینکه از تمامی کشتی گیران راضی هستم گفت: همه نفرات یک تیم بودند. برخی نفرات برای نخستین بار به مسابقات خارجی اعزام می‌شدند ولی در مجموع با این تیمی که هیچ فردی فکر نمی کرد که قهرمان شود توانست ۴ مدال طلا، یک نقره و ۲ برنز را کسب کند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی از ابتدا برنامه ریزی و هدفگذاری ما برای المپیک پاریس بود خاطر نشان کرد: هدف گذاری اصلی ما در این مسیر مسابقات جهانی صربستان و بازی‌های آسیایی است. سه سال پیش آسیایی تیم ایران جایگاه اول را کسب کرد و در چهارمین سال پیاپی تیم کشتی فرنگی در رقابت های قهرمانی آسیا نایب قهرمان شد. زمانی که اول شدیم چه اتفاقی افتاده که هم اکنون دوم شدیم، بلکه هدف اصلی ما جایی دیگر است. در نخستین سال توانستیم با توجه به اینکه انگیزه کشتی گیران را بالا ببریم از بیشتر نفرات اصلی در چین استفاده کردم و تیم قهرمان شد.

بنا ادامه داد: سال های بعد در هندوستان و قزاقستان تلفیقی از جوانان استفاده کردیم و نیروی اصلی را برای المپیک و جهانی استفاده کرده ایم. هم اینک کشتی فرنگی عدم ستاره یا ستاره ندارد بکه تیم ملی یک ستاره بزرگ است و همه گرد آن هستند. برای بنده کشتی گیری همانند مختاری، علی نوربخش، قاسمی منجزی و گرایی یکی هستند بلکه همه تلاش می کنند تا ما بهترین نتیجه را بگیریم.
تیم کشتی فرنگی ایران در رقابت های قهرمانی آسیا توانست با چهار مدال طلا، یک نقره و ۲ برنز جایگاه نایب قهرمانی را بدست آورد.

فاطمه امین دار تبریزی
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>