باران چشمه : فرهنگ پهلوانی به ورزش خلاصه نمی شود

رئیس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: این ورزش مروج فرهنگ پهلوانی است چراکه بسیاری از ورزشکاران و جوانمردان در این محیط پرورش یافته‌اند.
مهرعلی باران چشمه اظهار کرد: این ورزش مروج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی بوده است. جوانمردان همچون رزازها، سلیمانی‌ها، تختی‌ها و پوریای ولی‌ها از گود زورخانه‌ها برخاسته‌اند.
وی بیان کرد: گود زورخانه دارای قداست زیادی است چراکه مدح اشعار حماسی و شعرا باعث شده تا روح و جسم تربیت یابد.
باران چشمه یاد آور شد: فرهنگ پهلوانی به ورزش خلاصه نمی شود بلکه در عرصه های مختلف زمانی یک کارمند مترو گمشده ای را تحویل صاحبش می‌دهد، قاضی که متهمش را از خودکشی نجات می‌دهد و نمونه های مشابه دیگر نمونه ای از فرهنگ پهلوانی است و مربوط به ورزش نیست بلکه در همه ابعاد بروز می‌ یابد و باید به نسل های آینده تسری دهیم.
وی به گزارش صداوسیما در خصوص بی‌مهری به برخی زورخانه‌ها در زمان کرونا نیز اشاره کرد و افزود: در مدت تعطیلی ۲ ساله زورخانه ها این اماکن دچار برخی مشکلات از جمله بدهی انشعابات و فرسودگی بودند. با نشان دادن وضعیت؛ مسوولان مختلف، شهرداری ها، وزارت میراث، وزارت فرهنگ و ارگان های دیگر فکری اساسی برای این محیط ها داشته باشند چراکه برخی از این محیط ها دارای قدمتی بیش از ۵۰ سال داشته و نیازمند حمایت هستند.

باران چشمه بیان کرد: در حال حاضر ۲۰۰ زورخانه در سطح کشور فعال هستند که ۲۰ درصد این اماکن فرسوده هستند.
نسا امین دار تبریزی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>