وزارت آموزش و پرورش وارد گود شد

اولین نشست هماهنگی مسوولین فدراسیون ورزشهای زورخانه ای و کشتی پهلوانی با مسوولین معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.
به گزارش رخصت پهلوان آنلاین به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی، در این نشست دکترمهرعلی باران چشمه رییس فدراسیون، دکتر ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، مسعود ملکی دبیرکل فدراسیون، مدیران کل تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استانهای کشور و روسای هیئت های ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استانهای تهران، اصفهان، قم، یزد و خراسان رضوی حضور داشتند.

در این نشست که با توجه به عملیاتی شدن تفاهم نامه فی مابین فدراسیون و این معاونت در وزارت آموزش و پرورش برگزار می شد، آخرین هماهنگی های لازم صورت پذیرفت تا دستورالعمل اجرایی جهت محقق شدن بندهای تفاهم نامه تهیه و تدوین شود تا بر اساس برنامه های زمان بندی شده اجرا گردد.

دکتر ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در این باره اظهار داشت: تلاش داریم تا با ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در سراسر مدارس کشور، در راستای تحقق تدابیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جهت توسعه ورزش زورخانه ای گام های اساسی و موثری را برداریم.

دکترمهرعلی باران چشمه، خاطر نشان کرد: همه ما معتقدیم که مدارس بستر مناسبی برای آموزش همگانی و توسعه و ترویج این ورزش تاریخی و ملی کشورمان می باشد و فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی از این فرصت به وجود آمده طلایی که وزارت آموزش و پرورش پای کار آمده است کمال استفاده را خواهد کرد و تمام توان خود اعم از نیروی انسانی، تجهیزات، منابع مالی و … را به کار خواهد بست تا این تفاهم نامه به بهترین شکل ممکن عملیاتی شود.

دکترباران چشمه در ادامه افزود: ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی با بیش از ۹۰۰ سال قدمت و پشتوانه فرهنگی و تاریخی، امروز شرایط خوبی را در کشور ندارد. ما باور داریم که آموزش و پرورش می تواند نقش موثر و اساسی را در جهت توسعه همگانی ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی و بازگشت این رشته ملی به جایگاه اصلی خود داشته باشد.

ایشان همچنین با اشاره به سخنانی از امام خامنه ای (مدظله العالی) از ورزش زورخانه ای که فرموده اند “محیط معنوی ، همان محیط پهلوانی دیرین ورزشکاران قدیمی خود ما است ؛ آنهایی که وقتی وارد گود ورزشی می شدند ، خاک گود را می بوسیدند”، از وزیر، معاونین و مدیران کل وزارت آموزش و پرورش بابت همکاری، همدلی و تلاش همه جانبه ای که جهت تحقق تدابیر و منویات رهبر معظم انقلاب در راستای توسعه این ورزش ایرانی دارند، تقدیر کرد و بیان داشت: هر کسی در هر لباس و مسوولیتی برای اعتلای جایگاه این ورزش قدم بردارد، مطمئن باشد که در ثواب اذکار و دعاهایی که در زورخانه ها خوانده می شود تا مادامی که چراغ زورخانه ها روشن هستند، شریک و سهیم خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>