کودکان، ستونهای مستحکم ورزش باستانی

بسیاری بر این باورند برای نهادینه کردن هر چیزی در یک جامعه می‌بایست برروی کودکان شان سرمایه گذاری کرد.
در دنیای ورزش نیز بسیاری از کشورهای پیشرفته برای اینکه بتوانند سکوهای جهانی و بین المللی را از آن خود کنند با شناسایی پتانسیل ها و استعدادها برای کودکان برنامه ریزی می کنند .

البته این برنامه ریزی بر اساس چشم اندازها و سندهای راهبردی طولانی مدت تدوین می شودکه نتایج به دست آمده در رقابتهای المپیک و جهانی از سوی کشورهایی که در این راستا برنامه ریزی کرده اند، نتایج بسیار مثبتی را در رقابتها به دنبال داشته است .
ورزش باستانی و کشتی پهلوانی با توجه به حواشی بسیاری که پیرامون آن وجود دارد و با توجه به محدودیت‌هایی که برخی از پیشکسوتان برای حضور نوجوانان وجوانان ایجاد کرده اند، ورزش باستانی را به چالش کشیده است .
البته نباید از نقش پیشکسوتان در این رشته ورزشی نیز غافل شد اما بی اعتنایی به نسل جوان دراین عرصه می تواند مانع بروز توانمندی ها شود.
البته بسیاری از دلسوزان این رشته براین باورند که ورزش باستانی نیازمند حضور جوانانی است که بتوانند طراوت ، تازگی ،‌شادابی و انرژی را به این ورزش بازگرداند . بنابراین باید نسل جوان برای حضور در گودهای زورخانه بیش از پیش ترغیب شوند.
در هرصورت باید این تفکر و شعار دوراندیشانه را در تمامی زورخانه ها اشاعه داد که کودکان ستونهایی بسیار محکم برای ورزش باستانی خواهند بود به شرط آنکه به آنها بها داشده شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>