رئیس فدراسیون پهلوانی : هزار زورخانه در سطح کشور داریم

.

رئیس فدراسیون ورزش‌های پهلوانی گفت : سالانه بصورت میانگین بین ۲۵ تا ۴۰ زورخانه جدید در کشور ساخته می‌شود

مجتبی جوهری رئیس فدراسیون پهلوانی آموزش را یکی از اولویت‌های اصلی فدراسیون دانست و گفت : بیشتر تاکیدی که برای آموزش این رشته داریم، در بخش دانش آموزی، دانشجویی و کارگری است.

او گفت : باتوجه به اینکه این سه حوزه دارای رویداد‌ها و المپیاد‌های بین المللی هستند، تعاملاتی را با فدراسیون‌های آن‌ها آغاز کرده ایم تا برای توسعه بیشتر ورزش‌های زورخانه‌ای و جادادن آن در رقابت‌های بین المللی که دارند، تلاش کنیم.

او با بیان اینکه ورزش‌های زورخانه‌ای تاکنون به ۸۶ کشور دنیا معرفی شده و در ۳۰ کشور جا افتاده، گفت: برای اینکه بتوانیم این ورزش را در همه این کشور‌ها آموزش دهیم و نهادینه کنیم، به فرصت و زمان بیشتری نیاز داریم.

وی گفت: گسترش ورزش‌های زورخانه‌ای در کشور‌های دیگر، باعث معرفی فرهنگ و آداب و رسوم غنی مردم ایران نیز خواهد شد.

او به بیان وضعیت زیرساخت ورزش‌های زورخانه‌ای در کشور پرداخت و گفت: درحال حاضر نزدیک به هزار زورخانه در سطح کشور داریم که هرچند رقم خوبی است، اما هنوز بسیاری از شهرهایمان فاقد زیرساخت این رشته هستند.

رئیس فدراسیون پهلوانی بابیان اینکه سالانه بصورت میانگین بین ۲۵ تا ۴۰ زورخانه جدید به تعداد زورخانه‌های کشور اضافه می‌شود، گفت: خراسان رضوی، شیراز، آذربایجان غربی، کرمانشاه، یزد و کرمان از جمله استان‌هایی هستند که پروژه‌های زورخانه‌ای را در آن‌ها درحال احداث داریم.

او افزود: در کنار ساخت زورخانه‌هایی که داخل شهر‌ها داریم، رایزنی‌هایی را نیز با کارخانجات بزرگ کشور شروع کرده‌ایم تا در مجموعه آن‌ها نیز زورخانه‌هایی راه اندازی شود .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>