حسینی : شکوفایی ورزش پهلوانی در اسلامشهر هدف اصلی من است

سید رضا حسینی چهره خوشنام ورزش پهلوانی و مدیریت جدید زورخانه حیدر کرار اسلامشهر به خبرنگار رخصت پهلوان آنلاین گفت : با این حکم مسولیت من سنگین تر شده است و در قبال ورزشکاران متعهد هستم‌

وی که به تازگی مدیریت این زورخانه را طی حکمی دریافت کرده است اظهار داشت: شکوفایی ورزش پهلوانی در اسلامشهر هدف من  و مسوولیتی است که برعهده گرفته ام .

حسینی که سالها در عرصه ورزش زورخانه ای حضوری فعال داشته است، بیان گرد که از عمری که در این ورزش صرف کرده است پلی خواهد ساخت برای رونق بخشی به ورزش ملی و مذهبی کشورمانامیدوارم بتوان با این حکم در مسیر سازندگی و توسعه ورزش قدم بردارم.

وی افزود:سالیان سال است که در عرصه وزش حضور دارم و در اکثر زورخانه ها فعالیت داشته ام و حالا خوشحالم که با ای حکم در مسیر سازندگی ورزش قدم بردارم.

پیشکسوت ورزش پهلوانی و مدیریت زورخانه حیدر کرار گفت: با کمک مسوولان و امکانات موجود از این زورخانه بیشتر خواهید شنید.

وی در ادامه با تاکید بر توسعه ورزش ملی کشورمان باکمک نسل جوان به اثرات مثبت ورزش زورخانه بر ن جوانان و جوانان اشاره کرد.

این باستانی کار خوشنام کشورمان توضیح داد:

پس از ظهور اسلام و ورود آن به ایران به‌دلیل همسویی و انطباق موازین و معیارهای آن با تعالیم اسلامی و پیروی از احکام دینی به تدریج از رونق و اعتبار بیشتری برخوردار شد و به‌خاطر توجه عمیق آن به گرایشات و علائق مذهبی همچنان تا امروز مداومت داشته است.

او اضافه کرد:

ورزش‌های زورخانه‌ای با توجه به خصوصیات و ویژگی‌های خاص خود از سایر ورزش‌های متمایز گشته و نه تنها ورزش بسیار کاملی است بلکه متعلق به یک فرهنگ است و بارزترین ویژگی آن این است که معیار و ملاک در این ورزش، پهلوانی و پهلوان بودن است. بایستی این ورزش بومی و محلی را خوب معرفی کنیم و بر روی تاثیرات آن بر ابعاد مختلف اخلاقی، شخصیتی، جسمانی و فرهنگی شناخت کافی به افراد جامعه به‌ویژه جوانان داده شود ، تا از این طریق بتوان  اساطیر و شخصیت‌های فرهنگی و تاریخی خود را الگوی جوانان قرار داده و تلاش نماییم تا خصلت‌های خوب انسانی حفظ گردند.

او با اشاره به اثرات مثبت ورزش زورخانه ای در رشد بدنی گفت: ورزشهای زورخانه ای  به‌عنوان وسیله‌ای مطمئن برای رشد جوانان، عضلات را نیرومند می‌کند، استخوان‌ها را محکم و استوار می‌نماید، و بالاخره باعث تقویت حواس پنجگانه به‌ویژه حس بساوایی و حس بینایی می‌شود.

سید رضا حسینی با تا برتاثیر ورزشهای زورخانه ای  بر رشد ذهنی یادآور شد :

ورزشهای زورخانه ای امکان تجربه و تعامل‌های مستقیم با عوامل محیطی را برای افراد  فراهم می‌کند. بازی نه تنها بر رفتارهای هوشمندانه و قابل مشاهده فرد اثر دارد، بلکه بر ساخت فیزیولوژیکی مغز او تأثیر غیرقابل انکار دارد.

او با اشاره به  تاثیر ورزشهای زورخانه ای  بر رشد عاطفی اظهار داشت :

کودک از ۳ تا ۷ سالگی عواطف خود را آشکارا ابراز کرده و به‌تدریج عواطف خود را شناسایی می‌کند. مسلماً بروز ناگهانی خشم و ترس در کودکان ۳ تا ۷ ساله امری عادی است و ترس در کودکان این گروه سنی به علت نیروی تخیل بسیار فعال آنان است. دیگر اینکه مرتباً با اوضاع و موقعیت‌های تازه‌ای روبه‌رو می‌شوند که برای آنان ناآشنا است.

مدیر جدید زورخانه حیدر کرار یاداور شد :باید توجه داشت که به‌طور کلی محیطی که کودک در آن زندگی می‌کند و نوع تجربه‌هایی که در خلال بازی‌های بومی و محلی به ویژه ورزشهای زورخانه ای به‌دست می‌آورد و چیزهایی که یاد می‌گیرد، در کیفیت بروز عواطف کودک بسیار مؤثر است.

او گفت: باید تلاش کنیم تا خانواده ه به اثرات مثبت ورزش زورخانه ای برروی فرزندانشان آگاهی پیدا کنند و من امیدوارم مسوولان توجه بیشتری برای معرفی این ورزش از  خود نشان دهند.

سید رضا حسینی در پایان توضیح داد:

ورزشهای زورخانه ای در شخصیت‌سازی و رشد کودک تأثیر فراوان دارد. بازی وسیله کسب تجربه‌های پرارزشی است که کودکان در خلال آن از جهت احساسی، اجتماعی و روانی رشد می‌کنند. الگوهای رفتاری آنان در بازی شکل می‌گیرد.

او گفت :این الگوها در سراسر عمر کودک سرمشقی مفید برای او خواهد شد. کودک به مدد بازی الگوهای بی‌شمار و درهم پیچیده و ظریف زندگی آدمی را درمی‌یابد و آن را تجربه و تمرین می‌کند و رابطه میان این الگوها را می‌سنجد، تا آن‌ها را فرا گیرد. از آن‌جهت که ناگزیر است در سنین بزرگسالی با آن‌ها روبه‌رو شود و در جامعه زندگی کند. ورزشهای زورخانه ای با توجه به قابلیتهایی که همه ابعاد وجودی انسان را در بر می گیرد می تواند نقش موثری را در شکل دهی شخصیت کودکان و نو جوانان ایفا نماید . پیشکسوت ورزش زورخانه ای تاکید کرد با ت بله ورزش زورخانه می توان نسلی سالم به لحاظ جسمی و روانی مسولیت پذیر تحویل جامعه دادو من یکی از برنامه هایم آموزش نسل جوان است

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>