شمس کلاهی: از تجربیات پیشکسوتان بهره بگیریم

اشاره :عطاء‌الله شمس کلاهی ورزش باستانی را از ۷ سالگی از زورخانه‌ای در استان مرکزی زیر نظر باستانی‌کاران مجربی چون مهدی بلبل و مرشد جعفر توسلی آغاز می‌کند .

ورزش باستانی در خانواده شمس کلاهی‌ها ورزشی موروثی است و می‌توان گفت: تمامی مردان این خاندان موظف به یادگیری آن هستند.
این پیشکسوت باستانی دارنده‌ی چندین عنوان قهرمانی کشوری است و این نشان ها باعث شده تا وی نام خود را به عنوان باستانی کاری خوشنام ثبت نماید.
آنچه در ذیل می‌خوانید گوشه‌ای از گفتگو‌های این مرد دلسوخته‌ی ورزش ملی و مذهبی کشورمان است:
عطا‌الله شمس کلاهی گفت: گسترش ورزش باستانی آرزوی هر باستانی کار حرفه‌ای است.
باستانی‌کار خوشنام کشورمان که در حاشیه‌ی مراسم ورزش باستانی سخن می‌گفت، اظهار داشت: اندیشه اعتلاء ورزش باستانی به عنوان بخشی از آیین، فرهنگ و سنت کشورمان، بخشی جدا ناپذیر از باستانی‌کار واقعی است.
او که سالهای زیادی را صرف توسعه و گسترش ورزش باستانی کرده است، ادامه می‌دهد: حضور خانواده‌ی ورزش باستانی در بخش‌های تصمیم‌گیری‌های فدراسیون عاملی مهم در توسعه ورزش باستانی تلقی می‌شود.
عطاءالله شمس کلاهی ادامه می‌دهد: چرا که آشنایی با فضا و شرایط ورزش باستانی می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ها، تصمیم‌سازی‌ها و اجرا موثر باشد به هرحال کسی که با مسائل و مشکلات زورخانه‌ای‌ها آشنا باشد می‌تواند درک درست‌تری نیز از موقعیتها داشته باشد.
وی ادامه داد: در حال حاضر باید از سر دلسوزی و واقع‌نگری برای ورزش باستانی تصمیم گیری کرد، چرا که ورزش باستانی با مشکلات عدیده‌ای زیادی مواجه است.
باستانی‌کار خوشنام کشورمان به خبرنگار رخصت پهلوان آنلاین گفت: شایسته‌سالاری باید در بخشهای مدیریتی به عنوان یک اصل مهم مطرح باشد و مسوولان موظف هستند کسانی را که در عرصه‌ی ورزش باستانی از آگاهی، علم، دانش و تجربه برخوردار هستند در سطوح مدیریتی به کار بگیرند.
وی با بیان اینکه ورزش باستانی باید جایگاه واقعی خود را پیدا کند اظهار داشت رسیدن به این مرحله نیازمند اتفاق نظر، برنامه‌ریزی کلان و خرد جمعی است .

عطاءالله شمس کلاهی ادامه داد: ورزش باستانی، ورزش گروهی و جمعی است بنابراین تقویت پایه‌های این رشته ورزشی و توسعه آن نیازمند خرد جمعی و بهره‌گیری از تجربیات پیشکسوتان این رشته است .

سعید کریمی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>