در مسیر مولا علی (ع) گام برداریم

مهدی بنویدی

احسان کردن به دیگران، دستور مستقیم خداوند به بندگانش است.
برای پی بردن به اهمیت احسان به دیگران، کافی است بدانیم خداوند در قرآن کریم، آشکارا و به طور مستقیم، احسان کردن به دیگران را دستور می دهد: «إِنَّ اللّهَ یأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالإِحْسَانِ؛ خداوند به عدل و احسان، دستور
می دهد».
و در این میان افرادی هستند که ذاتا خوش قلب، مهربان و برای حمایت از افتادگان پای دراین دنیا گذاشتند واز امانات الهی به خوبی نگهداری می کنند.
اطرافمان را که نگاه می کنیم چنین افرادی کم نیستند. همانند خیر وحامی ورزش زورخانه ای ، بنویدی انسانی خیر و بی حاشیه است.
وی خیری بی توقع است و معتقدند است از لحاظ اخلاقی باید در مسیر مولا علی و جهان پهلوان «تختی» گام بردارد.
خیر ورزش زورخانه ای ، اهل مصاحبه کردن نیست و معمولاً تمایل چندانی به صحبت کردن ندارد.
صحبتهای ذیل در چند ماه اخیر و در نشستهای حضوری با وی مطرح شد که باهم می خوانیم:
او با اشاره به شرایط اقتصادی و نزدیکی سال نو گفت: ما اسطوره های بزرگی داریم و با الگو قرار دادن آنها باید تلاش کنیم تا شرایط بد اقتصادی را پشت سر بگذاریم.

خیر و حامی ورزش زورخانه ای، در این ارتباط به «تختی قهرمان پرآوازه ی ایران اشاره کرد و گفت : او دارای تمام خصوصیات اخلاقی خوب بود و همه می توانیم از او تاسی کنیم.
بنویدی در فرازی از صحبتهایش افزود : جوانمردی مردم ایران زبانزد خاص و عام است و نسل به نسل در مورد این موضوع صحبت می‌شود و همانطور که می بینید در هر گوشه دنیا که مشکلی برای انسانها پیش می آید ما واکنش نشان می دهیم .
بنویدی بیان داشت: «تختی به عنوان اولین کسی است که جامعه ورزش او را الگوی اخلاقی خود قرار می‌دهند و دوست دارند پیرو راه آن عزیز باشند.ضمن اینکه مردم هم از او به عنوان الگو رفتاری خودبهره می برند .
این خیرو خادم اهل بیت (ع) ادامه داد: «مردم ایران از اخلاق مداری خوش‌شان می‌آید و قاعدتاً پیرو راهش هستند. ‌ا‌ن‌شاءالله جوانان ما بتوانند در مسیر خیرگام بردارند .
خیر و حامی ورزش زورخانه ای تصریح کرد : جوانمردی یکی از خصوصیات خوبی است که در بین مردم ما وجود دارد. من هم تلاش می‌کنم تا به عنوان یک شهروند توجه بیشتری به اطرافیان خود و مردمی که در شرایط نامطلوبی هستند داشته باشم .
او افزود : اسطوره ها و بزرگان ما هر چه از دستشان برمی‌آمد برای مردم کم نمی‌گذاشتند و مردمدار بود. این خصوصیات بارز بزرگان ماست.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>