سرپرست : از زورخانه ها حفاظت کنیم

سرپرست رئیس پیشین هیات پهلوانی و زورخانه ای استان تهران با اشاره به حرمت ویژه زورخانه ها در نزد مردم و باور جامعه نسبت به ورزش باستانی گفت: زورخانه ای ها نقش بسیار مهمی در اعتلای جایگاه زورخانه ها ایفاء می کنند .
سرپرست در گفت وگو با خبرنگار رخصت پهلوان آنلاین به برخی از آیینهای ورزش زورخانه ای اشاره کرد و افزود: متاسفانه این آیین ها مورد بی توجهی قرار گرفته است .
وی افزود :این ورزش از قداست خاصی برخوردار است به طوری که بسیاری از درگذشتگان و بزرگان ما از این مکان به عنوان مسجد دوم یاد می کنند بنابراین باید همانگونه که از حرمت مسجد صیانت می کنیم باید از زورخانه ها نیز حفاظت کنیم.

مدیر زورخانه باب الحوائج شهرک ولیعصر همچنین به نقش پیشکسوتان و مسوولان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در آیین ورزش زورخانه ای ، پیشکسوتان نقش استاد را دارند بنابراین آنها باید آنچه که به عنوان قانون و آیین در این مکان باید رعایت شود را به جوانترها بیاموزند .
وی همچنین از مسوولان خواست تا نکات مربوط به ورزش باستانی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند چرا که بی تردید زیر مجموعه ها بیش از پیش این موضوع را مورد توجه قرار می دهند .

پیشکسوت ورزش زورخانه ای در این گفت وگو با بیان این موضوع که جامعه به زورخانه ای ها نگاه
ویژه ای دارد گفت :این نگاه ویژه همیشه به لحاظ مثبت است چرا که ویژگی اخلاقی این جامعه همیشه مورد توجه است لذا باید این موضوع جدی تر گرفته شود.
مدیر زورخانه ی باب الحوائج در ادامه به نشست مشترک جامعه ورزش زورخانه ای اشاره کرد و افزود : در نظر داریم جلساتی را با پیشکسوتان ، خانواده ی ورزش زورخانه ای داشته باشیم و در این جلسات مشترک مشکلات و مسائل مختلف را مطرح و راهکارهای توسعه ورزش زورخانه ای را مورد بررسی قرار دهیم .او یادآور شد : توسعه درست ورزش زورخانه ای توسعه فضائل اخلاقی در جامعه است که بخش قابل توجهی از آن توسط خود خانواده این ورزش اجرایی می شود .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>