صاحبی : به ورزش ملی ، باید نگاه ملی داشت

پیشکسوت ورزش باستانی در گفتگوی اختصاصی با نشریه رخصت پهلوان گفت : برای توسعه ورزش زورخانه ای باید جوانان را بیش از پیش مورد توجه قرار داد و امکانات ویژه ای برای آنان مهیا کرد .
حسن صاحبی با تصریح براینکه این رشته ورزشی در کشور باید تقویت شود به برنامه ریزی برای ترغیب نسل جوان برای حضور در زورخانه ها تاکید کرد و اظهارداشت : برای تحقق این امر نقش آموزش و پرورش و ایجاد فضایی برای حضور دانش آموزان در این عرصه بسیار مهم و حساس است .
او با بیان اینکه جوانان آینده سازان ورزش زورخانه ای هستند گفت : باید امانتی که از پیشینیان ما در اختیارمان نهاده شده است، توسط جوانترها به آیندگان سپرد .
حسن صاحبی به حرمت گذاری به پیشکسوتان در ادامه صحبتهایش اشاره می کند و بر این باور است که پیشکسوتان اساتید ورزش زورخانه ای هستند و باید از تجربه و دانش آنها درجهت آموزش بهره گرفت.
وی توضیح داد:متاسفانه برخی از آیین ها و سنتها را فراموش کرده ایم و دچار بداخلاقی هایی شده ایم و در برخی جاهها نیز می بینیم که احترام به بزرگترها نگاه داشته نمی شود که این یعنی همان فاصله گرفتن از سنتها و آیینهای رایج در این ورزش .

پیشکسوت ورزش زورخانه ای ادامه داد : ورزش ملی و مذهبی کشورمان در قالب و محتوا حاوی مضامین اخلاقی وتربیتی هستند و چنانچه به طور جدی مورد توجه قرار بگیرند می تواند زمینه رشد ورزش را در پی داشته باشند .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>