سرپرست: تلاش می‌کنیم تا جوانانی ورزشکار با صفات پهلوانی تربیت کنیم

مدیر زورخانه باب الحوائج با تاکید بر بهره گیری از نکات اخلاقی و عرفانی نهج البلاغه در زورخانه ها واجرایی نمودن دستورات امام علی (ع) گفت: باید تلاش کنیم تا جوانانی ورزشکار با صفات پهلوانی تربیت کنیم تا کمک حال نیازمندان و مستضعفان جامعه باشند.

سرهنگ سرپرست در گفت و گو با خبرنگار رخصت پهلوان آنلاین، ضمن تبریک فرارسیدن عید مبعث با بیان اینکه این روز برای ما شیعیان روز های بسیار مهم و با ارزشی است، در خصوص برگزاری مراسم جشن مبعث اظهار داشت: این مراسم چند سالی است که در زورخانه باب الحوائج برگزار می شود و قصد داریم در این مراسم ضمن برگزاری جشن مبعث و معرفی
آموزه های دینی و مذهبی ، ورزش باستانی را به عنوان ورزشی دینی و بخشی از فرهنگ و آیین کشورمان به نسل جوان معرفی کنیم .
وی با اشاره به اهمیت نقش زورخانه ها در بسط و گسترش آیین های فرهنگی و مذهبی تصریح کرد: زورخانه ها از دیرباز مسجد دوم تلقی می شدند و در میان مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار بودند.
مدیر زورخانه باب الحوائج افزود: بنابراین در مسجد دوم تلاش می شده تا منش و فرهنگ پهلوانی که از ویژگی های بارز مولا علی (ع) و ائمه اطهار(ع) بوده در میان ورزشکاران این رشته در جامعه گسترش یابد.
وی در ادامه از عید مبعث به عنوان روزی بزرگ برای شیعیان یاد کرد و گفت:در این روز، زورخانه های سراسر کشور مراسم ویژه ای برگزار می کنند و اهالی زورخانه این روز عزیز را گرامی می دارند .
سرهنگ سرپرست ادامه می دهد : با این تفاسیر ما هم تلاش خواهیم کرد به عنوان بخشی کوچک از این جامعه ،درسهایی را که از نهج البلاغه مولا علی (ع) برایمان باقی مانده را به نسل جوان انتقال دهیم .
باستانی کار کشورمان از زورخانه به عنوان مکانی مناسب برای ترویج این آموزه های مذهبی، دینی، اخلاقی به ویژه فرهنگ جوانمردی و پهلوانی نام برد و افزود: امیدواریم بتوانیم در این مکان، جوانانی ورزشکار با صفات پهلوانی تربیت کرده تا مفید به حال مردم به ویژه مستضعفان باشند و آنچه را که مولایمان بدان تاکید کرده‌اند را اجرایی کنند .

محمد کریمی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>