حاج حسین جهانگیری : زورخانه ها مکان انسان سازی است

حاج حسین جهانگیری پیشکسوت ورزش زورخانه ای در گفت و گو با خبرنگار رخصت پهلوان آنلاین با اشاره به نقش تربیتی ورزش باستانی گفت: توسعه ورزش باستانی باعث رشد اخلاقیات در کشور می شود.
وی با بیان اینکه ورزش باستانی، ورزش ملی و مذهبی کشورمان است و برنامه ریزی در جهت گسترش آن یکی از وظایف هر ایرانی است، اظهارداشت: این رشته ی ورزشی به بلندای تاریخ کشورمان قدمت دارد و نادیده انگاشتن و بی توجهی نسبت به آن، یعنی پشت پا زدن به تاریخ .خادم اهل بیت (ع) تصریح کرد: زورخانه ها ، مکان انسان سازی است و توسعه چنین مکانهایی باعث تغییر در الگوهای تربیتی می شود .
وی یادآور شد : نسل جوان نیازمند الگوهای تربیتی است و زورخانه ها به عنوان مکانی معنوی و مذهبی می تواند جایی مطمئن برای حضور نسل جوان شود.
حاج حسین جهانگیری ادامه داد: حضور مردم در جایی که نام ائمه اطهار(ع) بارها و بارها در آن تکرار می شود و فضایی روحانی و معنوی به وجود می آید باعث تقویت روحیه آنها خواهد شد. وی خاطر نشان ساخت: ورزش باستانی ورزشی محروم و مظلوم است و نیازمند حضور کسانی است که بتوانند چراغ آن را روشن نگه دارند و من حمایت از ورزش باستانی را یکی از وظایف خود می دانم .
این ورزشکار خوشنام به علاقمندان جوانی که در کشور وجود دارند، اشاره کرد و افزود: این جوانان علاقمند آموزش هستند و به اعتقاد من این تعداد زورخانه جوابگوی علاقمندان ورزش باستانی درکشور نیست .
وی ادامه داد: اگر خواهان توسعه ورزش باستانی هستیم باید تلاش کنیم تا امکانات این رشته بر اساس تعداد علاقمندان آن گسترش یابد.
حاج حسین جهانگیری که با وی خاطرات زیادی در زورخانه شجاعت به مدیریت زنده یاد سید حسن ناصری داریم ، یادآور شد: با توجه به کمبودهایی که دراین رشته وجود دارد باید علاقمندان ورزش باستانی دست در دست هم بگذارند و از این رشته حمایت کنند.
وی در پایان گفت: تا جان دربدن دارم از ورزش باستانی حمایت خواهم کرد و نخواهم گذاشت چراغ هیچ زورخانه ای به واسطه ی بی توجهی خاموش شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>