مدیر زورخانه بیت العباس : توسعه فضیلت پهلوانی در فضای فرهنگی کشور ضروری است

مدیر زورخانه بیت العباس معتقد است که طبیعت به عنوان یکی از نشانه های خدا، سرشار از درس و عبرت است.
حاج جهانگیر آقاپور در گفت وگو با رخصت پهلوان آنلاین اظهار داشت: طبیعت به عنوان یکی از نشانه های خدا، سرشار از درس و عبرت است و دلی که بیدار است، در هر پدیده ای عبرتی می بیند و از هر نشانه ای، درسی می آموزد.
او اضافه کرد : بیداردلان از بهار، درس تحول می آموزند. به تعبیر رسول اکرم ، آن کس که با تغییر دنیا از وضعی به وضع دیگر آگاه نشود، از غافل ترین مردمان است.
مدیر زورخانه بیت العباس خاطر نشان ساخت: در دعای روز نوروز، از خدای متعال درخواست می کنیم که حال ما را به بهترین حالات برگرداند. هرجا که باشیم و هر چه نیکویی در حال ما باشد، نیکوتر از آن هم هست.
وی توضیح داد:باید توجه داشته باشیم که دگرگونی هر پدیده ای در عالم، به دست انسان است و همه تحول ها با اراده انسان انجام می گیرد. اگر انسان بخواهد در وضعیت جامعه خود، کشور خود و زندگی خود تحول ایجاد کند، باید این تحول را در خود آغاز کند.
حاج جهانگیر آقاپور ادامه داد: این تحول، اخلاقی و درونی، رفتن به سوی صفا و انسانیت، عبودیت پروردگار و تسلیم (شدن) در برابر اراده خداوند عالم و آفریننده هستی می باشد که این تحول، سعادت انسان ها را تضمین می کند.
پیشکسوت صاحب زنگ ورزش زورخانه ای همچنین بیان کرد :بهار نیز یکی از باشکوه ترین جلوه های خدا در جهان هستی است که می توان با تماشای آن، راهی به سوی خدا یافت و جمال پروردگار را به تماشا نشست.
این خادم اهل بیت (ع) در بخش دیگری از سخنانش در خصوص توسعه ورزش زورخانه ای سخن گفت و اثرات این رشته را در جامعه مورد توجه قرار داد‌.
مدیر زورخانه بیت العباس افزود: منش ورزش باستانی و زورخانه‌ای به لحاظ ترویج روحیه پهلوانی، جوانمردی، نیاز جامعه امروزی ماست.
وی افزود: ورزش زورخانه‌ای که ریشه در فرهنگ و تاریخ ایران دارد، در انتقال مفاهیم دینی، احترام به رسوم و هنجارهای اجتماعی و اخلاقی بسیار حائز اهمیت است.
حاج جهانگیر آقاپور ادامه داد: این ورزش که آمیزه به خصلت فداکاری و جوانمردی است، باید در مدارس و در بین جوانان گسترش یافته و فضای فرهنگی ورزش زورخانه‌ای حفظ و تقویت شود.
وی یادآور شد: ترویج و رونق ورزش زورخانه‌ای به منظور توسعه فضیلت پهلوانی در فضای فرهنگی کشور خصوصاً نسل جوان ضروری است.
این پیشکسوت صاحب زنگ ورزش زورخانه ای توسعه زیر ساختها در این رشته را مهم دانست وگفت: باید علاوه بر توجه زورخانه ها، اماکن ورزشی مرتبط با ورزش ملی کشورمان گسترش بیشتری پیدا کند چرا که با دردسترس بودن این رشته خانواده ها علاقمندی بیشتری برای آموزش آن از خود نشان خواهند داد
امیدواریم با اضافه شدن ورزش زورخانه‌ای دانش آموزی به رشته های ورزشی در مدارس و تمهید مقدمات دایر شدن این رشته ورزشی برای مناطق مختلف در سراسر کشور ، شاهد رشد کمی و کیفی ورزش زورخانه‌ای که مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) است، باشیم.
او گفت :این رشته ورزشی برای رشد، توسعه و شکوفایی، نیازمند حمایت های مادی و معنوی و تلاش مضاعف دست اندرکاران است. سعید کریمی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>