پیشکسوت ورزش : از مردم می خواهم برای نابودی کرونا کماکان در خانه بمانند

محمودی درگفتگوی تلفنی به خبرنگار رخصت پهلوان آنلاین گفت : اعتقاد به توسعه ورزش باستانی داریم و امروز می بینیم ورزشی که اختصاص به یک سن خاص داشت، اکنون مورد استقبال بسیاری از جوانان نیز قرار گرفته است.
وی در ادامه با تاکید براینکه حراست از گنجینه فرهنگی و تاریخی ورزش باستانی و پهلوانی تلاش برای اعتلا و ارتقاء آن ضروری است افزود : ورزش های زورخانه ای و پهلوانی آمیخته با آداب و رسومی است که طی صدها سال گذشته با این رشته عجین شده و برگرفته از فرهنگ، تمدن و سنت های ارزشمند اجتماعی و اخلاقی کشورمان است که باید حفظ شوند.
این پیشکسوت صاحب زنگ ورزش باستانی گفت : در پایتخت بسترهای توسعه و درخشش ورزش زورخانه ای فراهم است لذا باید با برنامه ریزی مناسب و یاری خداوند متعال ورزش زورخانه ای به جایگاه واقعی خود برسد.
او ادامه داد : همه ما باید به ورزش باستانی و زورخانه‌ای در راستای توسعه ورزش ارزشی بیشتر اهمیت داده و تلاش کنیم تا رشد و توسعه در این ورزش حاصل شود.
محمودی گفت : ورزشکاران ما باید با تکیه به آموزه‌های دینی و همچنین تأسی از حضرت علی(ع) راه پهلوانی را طی کنند .
وی افزود: ورزش باستانی و یا کشتی پهلوانی، روزی پهلوانانی را به اجتماع تحویل داد که توانستند ظلم و ستم را برانداخته و عدالت را به همنوعان خود به ارمغان آورند.
وی تصریح کرد: در ورزش باستانی و پهلوانی جوانمردی و مردانگی که از آموزه‌های دینی ما است بسیار رایج بوده و ورزشکاران باید این اخلاق را به نسل‌های آینده و شاگردانشان انتقال دهند در غیر این‌صورت به‌زودی این آیین و رسوم ورزشی هم از بین خواهد رفت و برای جلوگیری از این امر همت مسئولین و ورزشکاران باید دوچندان شود.
محمودی در ادامه خواستار حمایت رسانه های گروهی از این ورزش شد و ادامه داد: برای رشد این سنت‌ها و خصلت‌های ویژه پهلوانی و آموزه‌های دینی و امامان معصوم که همان گذشت، مردانگی و جوانمردی است باید زورخانه‌ها را توسعه و افزایش دهیم و جوانان و نوجوانان را برای حضور در این محافل ترغیب کنیم.

او تصریح کرد : کسی که با روحیه دینی و اسلامی پا به عرصه ورزش می‌‌گذارد باید هدفش بیش از پرورش جسم، صیقل دادن روح و کمک به نیازمندان باشد و در واقع ورزش ارزشی هم پرورش روح است و هم برای جسم بسیار مفید خواهد بود.
وی در پایان ضمن تشکر از مدافعان سلامت و در آستانه نیمه شعبان به خبرنگار رخصت پهلوان گفت : از مردم می خواهم برای نابودی کرونا کماکان در منزل بمانند.
محمد کریمی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>