مهرگان : تلاش برای اعتلاء و تقویت ورزش های پهلوانی و زورخانه ای ضروری است

مرشد خوشنام زورخانه ونک گفت : تلاش برای اعتلاء و تقویت ورزش های پهلوانی و زورخانه ای ضروری است
مرشد مهرگان در گفت و گو با خبرنگار رخصت پهلوان آنلاین با اشاره به لزوم گسترش ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی به تاثیرات این ورزش در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و ناهنجاری های جامعه و ارتقاء روح معنوی و عرفانی، جوانمردی و منش های اخلاقی اشاره کرد .
او تاکید کرد: حراست از گنجینه فرهنگی و تاریخی ورزش باستانی و تلاش برای اعتلاء و ارتقاء آن ضرورتی است که باید بیشتر به آن توجه کرد و این مهم وظیفه ی تمامی علاقمندان به ورزش زورخانه ای است .
این مرشد تحصیلکرده کشورمان توضیح داد : ورزش های زورخانه ای و پهلوانی آمیخته با آداب و رسومی است که سالهاست با این رشته عجین شده است. ورزش ملی کشورمان برگرفته از دین ، فرهنگ، تمدن و سنت های ارزشمند اصیل ایرانی و اخلاقی می باشدکه می تواند در تحکیم هویت ملی ایرانیان در داخل و خارج از کشور نقش ویژه ای داشته باشد.
او همچنین به نقش ورزش زورخانه ای در کاهش ناهنجاری ها، آسیب های اجتماعی اشاره می کند و می گوید : ارتقاء فرهنگ دستگیری از فقرا و نیازمندان و توجه بیشتر به آداب و رسوم به واسطه این ورزش که منش پهلوانی را تقویت می کند، ضروری است.
این ورزشکار خوشنام کشورمان ادامه داد :پهلوانان همواره یکی از نمادها و مفاهیم فرهنگی، ورزشی در تمدن و تاریخ کهن ایرانی اسلامی بوده و جایگاه ارزشمند آنها در میان مردم به یک نماد و فرهنگ تبدیل شده، چون پهلوانان علاوه بر دارا بودن قدرت بدنی برجسته، دارای خصلت های والایی چون جوانمردی، گذشت، پاکدامنی، سخاوت و کمک به نیازمندان بوده و همواره مورد احترام و اعتماد مردم بوده اند و امروزه در ورزش های زورخانه ای و پهلوانی به این نکات بسیار تاکید می شود .
او در ادامه با بیان اینکه ورزش پهلوانی آمیزه با خصلت فداکاری و جوانمردی است تصریح کرد: این ورزش مشتمل بر صدق و صفا، فروتنی، خودشکنی و پرهیز از خودخواهی و خودبینی و توجه بیشتر به سوی حق جویی و حق طلبی است.
مهر گان افزود : اینک با توجه به ارزش و اهمیت ورزش های باستانی و زورخانه ای در جامعه و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری برای احیاء این فضایل باید این فرهنگ را رشد و توسعه داد.

او تصریح کرد: ورزش های زورخانه ای ورزشی پهلوانی و اخلاقی است که می تواند زمینه کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی را در جامعه ایجاد کند و منش انسانی و نوع دوستی بیشتری در درون افراد ایجاد کند.

مرشد تحصیلکرده کشورمان با بیان اینکه توسعه و احیاء ورزش‌‌های زورخانه‌ای و پهلوانی باید بیشتر مورد توجه مسئولان و پیشکسوتان این رشته ورزشی قرار گیرد، گفت : این فرآیند می‌تواند زمینه‌ای بسیار مناسب برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی باشد.
او افزود: با بهره گیری از تجارب پیشکسوتان، توان و انرژی جوانان و مربیان و با همکاری و همفکری بیشتر می‌توان فرزندان و جوانان را به سمت ورزش و آشنا کردن آنها با اهداف پهلوانان نامدارسوق داد . داود قاسمیان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>