“عباس صباغی: ورزش زورخانه‌ای زنان ممنوع است”

رئیس هیات زورخانه و پهلوانی استان تهران اعلام کرد که با توجه به فرهنگ، سنت و دستورالعمل‌های سازمان‌های مربوطه، زنان نمی‌توانند در گود زورخانه ای فعالیت ورزشی داشته باشند.

هفته جاری ۲ تن از زنان ورزشکار با رعایت حجاب اسلامی در ساعت تعطیلی زورخانه ولیعصر(عج) شهرستان قدس، اقدام به کباده کشی کردند که این موضوع باعث شد ضمن عواقب نا مطلوب در برخی فضاهای مجازی به برکناری مدیران این مجموعه منجر شود.

عباس صباغی افزود: با توجه به ماهیت این ورزش و تابعیت از فدراسیون مربوطه، هیچ فعالیتی در چارت آن برای فعالیت زنان اندیشیده نشده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای خلقت این ورزش، پهلوانی در حوزه مردان فعالیت داشته است اضافه کرد: با توجه به تاریخ ۴ هزار ساله ورزش و رعایت آداب و سنت ها، اینگونه نبوده که زنان وارد گود زورخانه ای شوند و ورزش کنند.

به گفته رئیس هیات پهلوانی استان تهران با توجه به نبود سازوکار و ممنوعیت فعالیت زنان، هرگونه تصمیمی در این خصوص در حیطه وزارت ورزش و فدراسیون مربوطه است.

صباغی با اشاره به اینکه مطرح شدن این موارد هماهنگ شده و توسط افرادی در جریان است که روح و ماهیت این ورزش باستانی را تضعیف کنند، تصریح کرد: در حال حاضر ورود خانواده ها به سالن هیچ منعی نداشته و می توانند از روی سکوهای گود هنرنمایی ورزشکاران را نظاره گر باشند.

وی در خصوص اینکه تخلف باشگاه مربوطه آشکار است ادامه داد: در ابلاغیه ای به تمام باشگاه تاکید شده تا از چنین اقداماتی جلوگیری کنند.

صباغی همچنین در خصوص اینکه با توجه به شیوع کرونا هیچ تصمیمی در خصوص برگزاری لیگ ورزش زورخانه ای صادر نشده است افزود: برگزاری مسابقات لیگ با نظر ستاد ملی کرونا و فدراسیون مربوطه صورت می‌گیرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ۹۰ زورخانه در سطح استان فعالیت دارند که ۸۰ درصد آنان دولتی و مابقی توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>