از فرصت تعطیلی زورخانه ها به علت کرونا استفاده کنیم

در دوازدهمین هفته از هفته های زورخانه ای استانها با احد گوزلیان، رییس شورای پیشکسوتان هیئت ورزش های زورخانه ای استان زنجان هم کلام شدیم.

احد گوزلیان متولد سال ۱۳۴۰ است که از  ده سالگی در این ورزش فعالیت دارد و درکل بیشتر اعضای خانواده ایشان در این ورزش حضور دارند.

به گفته وی ایشان از سنین جوانی در رقابتهای قهرمانی کشور شرکت کرده و دارای مقامات قهرمانی در رشته کباده در سطوح استانی و کشوری است.

تحصیلات احد گوزلیان فوق دیپلم است و ۲۲ سال مدام و بدون وقفه دبیر هیئت زورخانه ای استان و شهرستان زنجان بوده است و سالها پیش در دوره های مربیگری و داوری شرکت کرده و هم اکنون دارای مدارک درجه سه و دو است و در حال حاضر به عنوان رییس شورای پیشکسوتان ورزش های زورانه ای و کشتی پهلوانی استان زنجان فعالیت دارد.

گوزلیان در سخنانی اظهار داشت: پدران گود یکی از فعالیت های ارزنده فدراسیون بود. پدران گود پیشکسوتان را برای حضور در گودهای زورخانه  با انگیزه تر و به آینده این روشن این ورزش امیدوار کرد، اما باید هیئت ها در رابطه با پیشکسوتان استان خود دقت بیشتری کنند و کسانی را به فدراسیون معرفی کنند که استحقاق حضور در این برنامه را داشته باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه الان با وجود بحران کرونا بسیاری از فعالیت ها اجتماعی، ورزشی و … تعطیل شده است. اما به نظر من با همین حال می شود از این فرصت استفاده کرد و بسیاری از کارهای انجام نشده فرهنگی زورخانه مثل عیادت از بیماران،  دیدار و ملاقات پیشکسوتان، دستگیری از نیازمندان، صله رحم و دیگر کارهایی که جنبه فرهنگی دارد و می شود با آنها ماهیت و کارکردهای اصلی این ورزش که از سنت های حسنه ای که در جامعه بوده و مدت هاست از آن غافل شده ایم را زنده کنیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>