میری : خدمت صادقانه به خاندان عصمت و طهارت(ع) باید سرلوحه ی کارمان قرار بگیرد

اشاره: مراسم عزاداری بسیاری را دیده اید؟ شاید یکی از زیباترین وتاثیر گذارترین مراسم‌ها را بچه های خونگرم شمیرانات تهران بر عهده دارند. در این بین این روزها منطقه شمیرانات با وجود ویروسی به نام کرونا هم حال و هوای عجیبی دارد . در و دیوارهای این منطقه همه سیاه پوش شده اند.
مساجد،حسینیه ها ، تکیه ها وهیاتهای مذهبی اش این روزها با رعایت پروتکل های بهداشتی به استقبال مراسم عزای حسین (ع) رفته اند .
جوانترها زمان بیشتری را صرف می‌کنند تا مراسم عزاداری آقا ابا عبدالله الحسین (ع) را باشکوه تر از سالهای گذشته این بار در فضای مجازی برگزار کنند . در این راستا به سراغ یکی از خوبان این منطقه رفتیم تا در خصوص این روزها با او گفت و گویی داشته باشیم.
پهلوان صاحب زنگ ورزش زورخانه ای و چهره خوشنام ورزش کشور درگفت و گو با خبرنگار رخصت پهلوان گفت: کربلا مصداق واقعی مقاومت و عینیت بخشیدن به مبارزه و ایستادگی علیه ظلم و کفر است.
وی که از سالهای دور نوکری خاندان امام حسین (ع) را بر عهده دارد، در ادامه می گوید : ما باید از واقعه ی عاشورا برای رفع مسائل و مشکلات مسلمانان بهره بگیریم.
وی تصریح کرد: مبارزه با ظلم و کمک به مظلومان مهمترین هدفی بود که امام حسین ( ع) با شهادت خود و خاندانش برای انسانهای آزاده جهان باقی گذاشت و ما باید از آن درس بگیریم.
خادم الحسین ادامه می دهد : سیدالشهدا(ع) اهداف بزرگی را در انقلاب خود علیه ظلم و کفر داشت و ما موظف هستیم در کنار عزاداری هایمان به تشریح این اهداف بپرداریم.
پهلوان سید احمد میری می افزاید: امام حسین(ع) به عزاداری های ما نیازی ندارد، بلکه این ما هستیم که با برپایی این عزاداری ها باید اهداف امام از شهادتش را برای خودمان تکرار کنیم تا یادمان نرود که سرور آزادگان جهان چرا خود و عزیزانش را قربانی کرد؟
این عاشق خاندان عصمت و طهارت (ع) می‌گوید: باید فلسفه عاشورا ، تاسوعا و واقعه ی کربلا را به درستی درک کنیم و در جهت گسترش و عملی نمودن آن تلاش کنیم.
پهلوان میری خاطر نشان می سازد: در این منطقه نیز همه مردم همانند سایر مناطق کشور به عزاداری می پردازند و هر کس تلاش می کند تا به اندازه توان خود در عزای امام حسین با رعایت پروتکل های بهداشتی مشارکت نمایند.
پیشکسوت صاحب زنگ ورزش زورخانه ای تصریح می کند: خدمت صادقانه به خاندان عصمت و طهارت (ع) باید سرلوحه ی کارمان قرار بگیرد، باید تزویر، ریا و خودنمایی را از مراسم عزاداری هایمان حذف کنیم چراکه درچنین مراسمی تزویر جایگاهی ندارد .
پهلوان سید احمد میری ادامه می‌دهد : یکی از راههای گسترش فرهنگ حسینی، حذف ریا ، تزویر و خدمت صادقانه است . چراکه امام حسین و یارانش در واقعه ی کربلا تنها برای خدا قیام کردند و به شهادت رسیدند.
پیشکسوت صاحب زنگ ورزش زورخانه ای در ادامه می گوید : باید با رعایت تمام پروتکل ها شور حسینی را برپا کنیم و آسیبی هم به مدافعان سلامت بعد از این مراسم نرسانیم.
شایان ذکر است بگوییم مراسم شام غریبان امام حسین (ع) و هفتاد دو تن از یاران باوفایش توسط این پیشکسوت ورزش در هیات اول مظلوم عالم علی (ع) برگزار می شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>