بازیگر سینما: ورزش باستانی را باید برای جوانان حفظ و حراست کرد

هنرمندان عرصه موسیقی و بازیگری از ورزش زورخانه ای در زورخانه ی باب الحوائج بازدید کردند
به گزارش خبرنگار رخصت پهلوان جمعی از هنرمندان موسیقی، بازیگری و پیشکسوتان ورزش زورخانه ای با حضور در زورخانه ی باب الحوائج ضمن آشنایی با یکدیگر و مشاهده چند دست ورزش زورخانه ای راهکارهای تعامل بایکدیگر را مورد بررسی قرار دادند .
در حاشیه ی این مراسم کیانوش گرامی به خبرنگار رخصت پهلوان آنلاین گفت: ارتباط نزدیکی بین ورزش باستانی و موسیقی ، نمایش ، تئاتر است چرا که در هر دو بخش حرکات نمایشی، موسیقی و مرشدی وجود دارد.
وی ادامه داد: پهلوانی همواره یکی ازنمادها و مفاهیم فرهنگی ، ورزشی در تمدن و تاریخ کهن ایران بوده است و جایگاه ارزشمند این عنوان تا بدان جا است که نمود خود را در اسناد مختلف تاریخی ، ورزشی نمایانده است.
این هنرمند خوشنام کشورمان همچنین با بیان این موضوع که ورزش پهلوانی آمیزه ای از خصلت فداکاری و جوانمردی است از آن به عنوان یک ورزش ارزشی نام برد که مشتمل بر صدق و صفا، فروتنی، خودشکنی و سفر باطنی به مرزهای لایتناهی حق‏ پرستی، حق‏ جویی و حق‏ طلبی است.
او با بیان این نکته که ورزش باستانی به جهت ارزشی بودنش می تواند یک الگوبرای سایر رشته های ورزشی باشد ادامه داد : این ورزش ریشه و اصالت دارد و باید آن را برای جوانان حفظ و حراست کرد .
کیانوش گرامی در ادامه به حضور بزرگان صاحب نامی درحوزه ورزش زورخانه ای اشاره کرد که در اخلاق . فضایل نمونه ی کامل یک باستانی کار هستند .
وی توضیح داد : ورزشکاران این رشته علاوه بر دارا بودن قدرت بدنی برجسته به لحاظ دارا بودن خصلت های والا همچون تدین، جوانمردی، گذشت، پاکدامنی و سخاوت دارای روحیه ارزشی هستند که همواره مورد احترام عموم مردم می باشند.
او در ادامه پیشکسوت ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی (شیریان) را مورد توجه قرار داد و افزود : بزرگانی چون او را باید قدر دانست. آنها نماد ورزش این سرزمین هستند و باید جایگاهشان بازشناسانده و زحماتشان برای حفظ و اعتلای این ورزش دیده شود .
کیانوش گرامی به فراگیری این ورزش از سنین پائین تاکید کرد و گفت: ورزش های زورخانه ای در شخصیت‌ سازی و رشد کودک تأثیر فراوانی خواهد داشت و اما نباید به نقش مهم هنر درمعرفی ورزش باستانی غافل بود .
او تصریح کرد : در شرایط کنونی و با این همجمه هایی که از سوی فرهنگهای مختلف به این کشور سرازیر شده است این تکلیف برای خانواده ورزش سنگین تر است .
وی که با ورزش باستانی بسیار عجین است ادامه می دهد : باید ابعاد مختلف ورزش زورخانه ای که با هنر مرتبط است شناسایی شود و هنرمندان کار بیشتری برروی انجام دهند . سعید کریمی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>