مقدم : هدف اساسی ورزش، تقویت قوای جسمی و روحی است

باستانی کار کشورمان اظهار داشت : در فرهنگ دینی و مذهبی کشورمان ، هدف اساسی ورزش، تقویت قوای جسمی و روحی است.
رضا مقدم در گفت وگو با هفته نامه رخصت پهلوان با بیان اینکه رشد وتکامل در ورزش باید در هر دو بعد جسمی و روحی صورت پذیرد اظهار داشت :باید با بهره گیری از الگوهای اخلاقی متناسب زمینه رشد فضایل اخلاقی را مهیا کنیم .
او افزود : الگوسازی و جهت‌دهی به رفتار ورزشکاران قهرمان به سمت ورزشکارانی بااخلاق، مؤمن، تکلیف‌گرا، بصیر، ولایت‌مدار و پهلوان دستاورد تاسی بر حضرت علی (ع) است که باید در دستور کار قرار بگیرد .
ورزشکارخوشنام کشورمان از ورزش به عنوان یکی از ابزار مهم تربیتی نام برد و خاطر نشان ساخت : با استفاده از ورزش امروز می‌توان اسلام و مبانی فرهنگی و فضایل اخلاقی را در جهان گسترش داد و ایران می‌تواند پرچمدار این حرکت باشد.
او که متولد ۱۳۲۶ تهران است و ورزش را از سالهای دور و از زورخانه بی سیم به مدیریت زنده یاد قراب آغاز نموده است ، تصریح کرد : وقتی ورزشکار ما مدام نام حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) و ابوالفضل عباس (ع) و تمام اهل بیت(ع) را بر زبان داشته باشند قطعاً با کمک و یاری آنها بیشتر پیشرفت خواهند کرد و ورزش سالم تر و پاک‌تر و بدون حاشیه‌ای را خواهیم داشت.
مقدم ادامه داد : وقتی مقام معظم رهبری ایستادن جوان ایرانی روی سکوی قهرمانی و نواخته شدن سرود مقدس جمهوری اسلامی و بدنبال آن بالا رفتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی را مایه مباهات و افتخار می دانند و با اینکه وقتی بعد از پیروزی ، قهرمان ورزش سجده شکر به جا می آورد و بوسه برپیراهن خودش که مزین به یا ابولفضل العباس ، یا علی یا مهدی یا حسین گردیده شکر موفقیت به جا می آورد در واقع پیام معنویت را صادر می کند و این یعنی ورزش در ایران یک ارزش است که شهید رجایی زیبا اشاره کردند ورزش خود یک ارزش است.
او خاطر نشان ساخت : گود زورخانه و ورزش باستانی مکان پاکان و نیکان است و ورزش باستانی ورزشی مهم ، غیرتی ، اسلامی ، ملی ، مردانگی و جوانمردی است و گود زورخانه محل جوانمردانی است که بر ارزش های اسلامی و انسانی اهمیت می دهند .
این باستانی کار خوشنام کشورمان اظهار داشت: ایران طلایه دار ورزش های اخلاقی است و این ورزش باید برای آیندگان حفظ شود و این موضوع بسیارمهمی است چرا که دنیا بر مبنای اخلاق استوار است .
مقدم تاکید کرد :‌ به همین دلیل باید با ترویج جوانان و نوجوانان به این رشته ورزشی این سنت قدیمی کشور را حفظ کنیم.
او تصریح کرد : ‌ورزش زورخانه‌ای آداب و سنتی خاص دارد. آداب و سننی که با پیروی از پهلوانان و دلاوران افسانه‌ای دورۀ باستانی و تاسی از پیشوای نخستین شیعیان و جوانمردان، خُلق و خوی مردانگی و مروت و جوانمردی را در ورزشکاران بر می‌انگیزد یا نیرو می‌بخشد و این آداب و سنن میتواند درحوزه اخلاق به جوانان کمک کند .
وی در پایان از عزت الله کریمی صاحب امتیاز فقید رخصت پهلوان یاد کرد و گفت : از این ورزش خاطرات زیادی دارم و امیدوارم دوستان خوبم از جمله داود قلعه نویی ، داود رستمی ، عبدالله صمدی و حاج محمد محمدی همواره موفق و سربلند باشند .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>