کاظمی : ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای در کشور نیازمند کار رسانه ای است

اامام سجاد(ع) می فرماید :خیّر آن کسی است که آنچه را که خدا از او خواسته، یعنی واجبات الهی را به خدا بپردازد و ادا کند و تحویل خدا دهد.
رحیم کاظمی از زورخانه ای های خیر کشورمان است که این روزها علاوه براینکه به عنوان ورزشکار انجام وظیفه می کند ، به عنوان یکی از خیرین گامهای بلند توسعه این ورزش را برداشته است .

او می گوید :ورزش زورخانه ای ورزش ملی ومذهبی کشورماست و باید همگی برای رونق بخشی به این ورزش تلاش کنیم .
این باستانی کارخوشنام کشورمان تصریح کرد :سالها تجربه و تلاش دراین ورزش نتایج بسیار خوبی را دراختیار من قرار داده است که اثرات مثبت آن را در زندگی ام دیده ام.
او می گوید : ورزش باستانی، ورزش مقدسی است که ریشه و اصالت دارد و حتی مکان این ورزش نیز مقدس است و نباید بدون وضو وارد گود زوخانه شد.
حامی ورزش زورخانه ای اضافه کرد: این ورزش با ذکر خدا و یاد نبی اکرم (ص) آغاز می شود و نشان دهنده اعتقادات عمیق ورزشکاران این رشته است که می تواند الگویی مناسب برای سایر رشته های ورزشی باشد.

او با اشاره به پیشینه تاریخی فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در ایران، بر ترویج این فرهنگ در جامعه تاکید کردو گفت: ورزش زورخانه ای، سنتی کهن است که از دیرباز در کشور ایران طرفداران بسیاری داشته و لازم است برای ترویج این سنت در جامعه امروزی تلاش کرد.

کاظمی گفت: باید با یکدیگر همکاری کنیم تا برخی ورزشی باستانی کشوردر جای جای ایران گسترش پیداکند. آشنا شوند.
او افزود :ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای در کشور نیازمند کار رسانه ای است و رسانه ها دراین زمینه
می توانند بسیار تاثیرگذار باشند.
حامی ورزش زورخانه ای توضیح داد : ورزش های وارداتی و نو به واسطه جذاب بودن، جای ورزش های سنتی و پهلوانی را در کشور گرفته اند که این امر ضرورت فرهنگ سازی را برای توسعه ورزش های باستانی می رساند.
او گفت: متاسفانه بسیاری از شهرستانهای کشورمان هنوز مکانی ندارند که بتوانند این ورزش را پیگیری کنند و من فکر می کنم هر انسان متمول که عشق به ایین و سنتهای ایرانی دارد میتواند با احداث یک زورخانه نقش بسیار مهمی دراین راستا ایفا کند .
او در پایان گفت :اگر اعتقاد به توسعه ورزش باستانی داریم و امروز می بینیم ورزشی که اختصاص به یک سن خاص ندارد می تواند برای جامعه مفید باشد و باید با توجه به اهمیت اثر گذاری این ورزش کمک کنیم تا زورخانه های بیشتری در کشور احداث شود. داود قاسمیان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>