شریف فرد : برای گسترش ورزش باستانی باید زیر ساختها مهیا شود

مدیر عامل شرکت کاشی عقیق یزد گفت: با توسعه ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی می توان بخش مهمی از ارزشهای اخلاقی که در آموزه های ورزش باستانی مستتر می باشد را درجامعه گسترش داد.
حاج عباس شریف فرد با بیان اینکه مردم ایران مردمی اخلاق مدار هستند، اظهارداشت :در دنیایی که مسائل مادی و اقتصادی جای بسیاری از ارزشها را پر کرده است، تعالیم اخلاقی و ملی کشورمان می تواند این خلاها را پر کند.
وی به خبرنگار رخصت پهلوان آنلاین ادامه داد : بخشی از این تعالیم از دیرباز در زورخانه ها آموخته می شد لذا این مساله باید مورد توجه قرار بگیرد .
مدیر زورخانه فدک یزد که خود از ۱۳ سالگی در زورخانه ها به تمرین مشغول بوده واز نزدیک با تمام زوایای این رشته آشنایی کامل دارد ادامه می دهد: فضای معنوی این ورزش علاوه براینکه زمینه ساز سلامتی جسم می شود، بلکه کمک می کند تا انسانها نیم نگاهی به درون خود داشته باشند و سجایای اخلاقی را در خود رشد دهند .
خیر زورخانه ساز آنگاه تصریح کرد: این ورزش، اصولی اساسی از اصول زندگی انسان را مورد تاکید قرار
می دهد از جمله ظلم ستیزی ، دستگیری ، توجه به شرایط جامعه، احترام به پیشکسوتان و…اینها نکاتی است که به اشکال مختلف آموزش داده می شود اما زورخانه تاکید می کند که برای انسان بودن باید این ارزشها را در درون خود تقویت کرد .
شریف فرد ادامه داد : در هر برهه از آموزش و در هررده ای برای اینکه یک ورزشکار بتواند به مرحله بالاتر صعود کند ، باید ثابت کند که علاوه براینکه ورزشکار خوبی است ، مراحل معنویت وانسانیت را نیز طی کرده وتوانسته یک گام به سمت تعالی بردارد و اینها مواردی است که توسط پیشکسوتان در زورخانه ها مورد بررسی قرار می گیرد .
وی که افتتاح زورخانه فدک را در کارنامه فعالیتهای فرهنگی ، ورزشی واجتماعی اش ثبت کرده است در این خصوص گفت: واقعیت این است که اگر بخواهیم این ورزش را با تمامی اهدافی که در بالا توصیف کردیم ، گسترش دهیم باید زیر ساختها را مهیا کنیم .
وی از توسعه زورخانه ها و اماکن ورزشی و تجهیز زورخانه های قدیمی به عنوان راهکاری مهم نام برد و یادآور شد : تازمانی که فضای مناسب وجود نداشته باشد سخن گفتن از رشد و توسعه این رشته ورزشی و در کنار آن آموزه های اخلاقی اش بی معنی است .
شریف فرد افزود : نباید فراموش کرد که رشته های مختلف ورزشی و بسیار جذاب و کاملا امروزی در سراسر کشور در دو بخش همگانی و حرفه ای به طور جدی تبلیغ و پیگیری می شود که درجای خود قابل توجه است اما آنچه که قابل تعمق است این است که درکنار این رشته های ورزشی باید زمینه گسترش ورزشهای ملی رامهیا کنیم و یکی از این رشته ها ، ورزش زورخانه ای است .
وی خاطر نشان ساخت: من معتقدم تمام کسانی که این امکان را دارند، اگر بتوانند برروی این رشته سرمایه گذاری کنند گام مهمی را درجهت اعتلای معنویت و اخلاقیات برداشته اند .

محمد کریمی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>