سعید کریمی : از کادر درمان تشکر می کنم

سعید کریمی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون زاده هفتم فروردین ۱۳۵۱ است. وی در خیابان ایرانمهر تهران چشم به جهان گشود و فرزند دوم خانواده کریمی است .
کریمی به خاطر عشق و علاقه اش به هنر از همان دوران کودکی ،سودای بازیگری در سر داشت به همین خاطر تحصیلاتش را در رشته گرافیک آغاز و به پایان رساند.
تلاش وی جهت رسیدن جلوی دوربین زیاد طول نکشید و در واقع خیلی زود از هم کلاسی های خود همچون رضا شفیعی جم ،امیر غفار منش، کوروش‌تهامی، حسن نریمانی که روی یک نیمکت تحصیلات خود را ادامه می‌دادند سبقت گرفت و در اولین فیلم سینمایی خود تحت عنوان دندان مار اثر مسعود کیمیایی در کنار هنرمندانی چون احمد نجفی ،گلچهره سجادیه ، فرامرز صدیقی ایفای نقش نمود.
وی بعد از بازی در این فیلم به جهت حضور پدرش زنده یاد عزت الله کریمی در عرصه مطبوعات و دارا بودن جریده ای به نام “رخصت پهلوان” دست به قلم شد و دوره‌های مختلف روابط عمومی و خبرنگاری را هم پشت سر گذاشت تا اینکه به دعوت مسعود رشیدی در اولین سریال تلویزیونی خود تحت عنوان “روزگار وصل” با زنده یاد هادی اسلامی ، توران مهرزاد، جمشید گرگین ، جهانگیر فروهر ، جمشید شاه‌محمدی و … همبازی شد و خوش درخشید.
سعید کریمی که سابقه بازی در تئاتر را هم با خود یدک می کشید به یکباره و پس از موفقیت در سریال ” روزگار وصل” عزم خود را جزم نمود تا اینکه در سریال‌هایی که در برنامه خانواده پخش می شد به عنوان بازیگر محبوب خانواده ها معرفی شد و با سریال ” کرامت” کار حسین کامران هر روز از قاب کوچک تلویزیون با دوستدارانش دیدار می کرد.

محمد رضا طالقانی و سعید کریمی در اکران خصوصی پهلوان هرگز نمی میرد


سعید کریمی هم اکنون علاوه بر بازیگری و اجرا ، سردبیری چندین نشریه ورزشی از جمله رخصت پهلوان را عهده‌دار است. فیلم داستانی پهلوان هرگز نمی میرد به تهیه کنندگی محمد کریمی و فیلم سینمایی ” راند چهارم ” کار علیرضا امینی و تله فیلم عروس آسمان به کارگردانی علیرضا عارفی را آماده نمایش دارد .
او برای بازی در فیلم پهلوان هرگز نمی میرد (بارانداز) کاندیدای دریافت جایزه بهترین بازیگری از دوازدهمین جشنواره فیلم های ورزشی بود .
مراسم اختتامیه این جشنواره قرار بود ۲۰ اسفندماه ۹۸ در سالن الغدیر برگزار شود که به علت ورود مهمان ناخوانده ای به نام کرونا به تعویق افتاد.
سعید کریمی عضو تیم بیلیارد هنرمندان هم می باشد و پس از برگزاری هشت دوره از این مسابقات ، یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی را در پرونده ورزشی خود ثبت کرده است.
با وی که هم اکنون برای بازی در یک تله فیلم در حال مذاکره است ، گفتگویی انجام داده ایم.

آقای کریمی در این روزهای کاملا کرونایی چه می کنید؟
فعلا به خاطر شیوع بیماری کرونا و مثل دیگر هموطنانم در منزل دوران محدودیت ها را پشت سر می گذارم تا با کاهش این بیماری ، کار جدیدم را آغاز کنم.

با توجه به شیوع بیماری کرونا فکر می کنید بازی در سینما و تلویزیون به صلاح شما بود ؟
راستش را بخواهید از اسفند ماه سال ۹۸ که کرونا میهمان ما و دیگر کشورهای جهان شده بود خانه نشین بودم و بازی در هیچ پروژه‌ای را قبول نمی کردم تا اینکه به دعوت یکی از کارگردانان قرار است در تله فیلمی ایفای نقش کنم که بازهم می گویم با کاهش کرونا جلوی دوربین می روم.

پیشنهاد دیگری هم دارید؟
بله برای بازی در یک سریال نیز دعوت شدم که ترجیح دادم با توجه به محدودیت هایی که ایجاد شده فعلاً استراحت اجباری داشته باشم و بازی در هیچ پروژه‌ای را قبول نکنم.

به نظر شما برای شکست کنار کرونا چه باید بکنیم ؟
چون کادر درمان خسته شده اند و دیگر توان گذشته را ندارند ،دستورات مسئولین را اجرا کنیم و با زدن ماسک، نه تنها خود و خانواده ،بلکه دیگران را از این بیماری مصون نگه داریم .

تقدیر از سعید کریمی بازیگر فیلم پهلوان هرگز نمی میرد

بسیاری از همکارانتان به این بیماری مبتلا شده اند فکر نمی کنید که ادامه کار تصویربرداری فیلم ها و سریال ها به ضرر صنف بازیگران باشد؟
چرا واقعاً در این شرایط سخت نباید از منزل خارج شد و فعالیت را ادامه داد اما باور کنید مشکلات اقتصادی باعث می شود نه تنها من ،بلکه آنهایی که غم نان دارند با بستن قرارداد در این دوران سخت کرونایی هم جلوی دوربین قرار بگیرند. به شخصه برای شفای همه بیماران به ویژه هنرمندان و ورزشکاران دعا می کنم.

اگر بخواهید یک جمله بگویید چه بر زبان می آورید ؟
از یکایک کادر درمان تشکر می کنم و از مردم می خواهم ماسک زدن را فراموش نکنند. کادر درمان پهلوانی را معنا کردند.

از این مبحث خارج شویم چه فیلم هایی آماده نمایش دارید ؟
فیلم سینمایی راند چهارم ساخته علیرضا امینی ، تله فیلم عروس آسمان کار عارفی و تله فیلم پهلوان هرگز
نمی میرد ساخته مسعود رشیدی را آماده نمایش دارم.

ورزش هم می کنید ؟
در منزل بطور جدی ورزش می کنم ولی قول دادم که تا پایان کرونا از ورزش دسته جمعی جلوگیری کنم و به زورخانه هم نروم.

طرفدار چه تیمی هستید ؟
بارها از طریق رسانه ها اعلام کرده ام که استقلالی و آبی پوش هستم .

حرف آخر؟

ازپایگاه خبری رخصت پهلوان نتشکر می کنم و امیدوارم بزودی با شکست کرونا به زندگی عادی برگردیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>