مدیر مسئول رخصت پهلوان : با اتحاد و رعایت پروتکل ها به شکست کــرونا برویم

مدیر مسوول و صاحب امتیاز نشریه رخصت پهلوان درجمع ورزشکاران و پیشکسوتان احیاء سنتهای اصیل ورزش زورخانه ای را مورد توجه قرار داد .
محمد کریمی که همزمان شیوع بیماری کرونا از ورزشکاران خواسته بود تا فاصله کوتاه مدتی با زورخانه بگیرند گفت : بخش مهمی از توجه این ورزش به سنتهایی است که ریشه اخلاقی ، مذهبی و مضامین فضلیتی دارد و احیاِ آن در جامعه تعالی انسانی را در پی خواهد داشت .
وی تصریح کرد : متاسفانه توجه بیش از حد به حوزه رقابتی باعث شده تا آموزه های اخلاقی کم رنگ شود برای همین در سالهای اخیر شاهد حواشی بسیاری بودیم که با توجه به ویژگی های این رشته و تاکیدش بر اخلاقیات ، چندان توجیه پذیر نیست .
مدیر مسوول و صاحب امتیاز رخصت پهلوان همچنین سر کشی به پیشکسوتان را یک اصل اساسی در آموزه های اخلاقی این رشته مورد توجه قرار داد و خاطر نشان ساخت : صله رحم ازمواردی است که چندی است نسبت به آن بی توجهی می شود و زمانی به یاد یکدیگر می افتیم که یکی از اعضای خانواده در بستر بیماری است یا بار سفر بربسته است . این درحالی است که ما باید درتمامی زمانها به ویژه در این دوران کرونایی از حال یکدیگر باخبر باشیم .

محمد کریمی ادامه داد: سفره داری از دیگر سنتهای این رشته ورزشی است که متاسفانه از یادها رفته و به فراموشی سپرده شده است اما بازهم در این میان نقش پیشکسوتان بسیار اهمیت پیدا می کند. آنها باید با تشریح این سنتها دلایل و تاکید این رشته ورزشی در برگزاری آنها را بیان کنند تا جوانترها بیشتر ترغیب شوند و اصول این رشته را بیاموزند و اجرایی کنند .
وی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش های مسئولین ورزش زورخانه ای ادامه داد : با توجه به اقبال عمومی از این رشته دراین استان ها قطعا اگر باورها و سنت های این رشته توسط مربیان آموزش داده شود نسلی که از این زورخانه وارد اجتماع می شوند، افرادی هستند که به معنای واقعی صفت پهلوانی برازنده شان خواهد بود .
صاحب امتیاز رخصت پهلوان در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از مدافعان سلامت گفت : روزهای سختی پیش رو داریم لذا باید با اتحاد و رعایت پروتکل ها به شکست کرونا برویم و ریشه اش را خشک کنیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>