نهضت زورخانه سازی در اردبیل

سجاد انوشیروانی (مدیرکل ورزش وجوانان استان اردبیل) با مجتبی جوهری (رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی) و محمد جعفرپور (دبیرکل فدراسیون) دیدار داشتند.

انوشیروانی در این دیدار با تایید عملکرد هیئت ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان اردبیل که با حضور محمدشهباز علیزاده مدیریت می شود، اظهار داشت: هیئت ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان اردبیل یکی از معدود ترین هیات هایی است بدون حاشیه اداره می شود و ما به نوبه خود از این مجموعه بسیار راضی هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل در ادامه افزود: ما در اداره کل از هیچ گونه حمایت و کمک در جهت پیشبرد اهداف هیئت که مهمترین و با الویت ترین های آن ترویج فرهنگ پهلوانی از طریق توسعه همگانی ورزش زورخانه ای است، کوتاهی نخواهیم کرد.

بنابراین گزارش محمدشهباز علیزاده در این نشست ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در رابطه با توسعه این رشته ملی در میان عموم مردم استان اردبیل گفت: خوشبختانه مدتی است با حمایت مسوولین فرهنگی ورزشی استان اردبیل اقدام به توسعه زیر ساخت های این رشته اصیل ایرانی با مرمت، بازسازی و حتی احداث زورخانه های جدید در این استان کرده ایم که جای دارد از این طریق تقدیر بسیار خود از این عزیزان را داشته باشم.

علیزاده در ادامه بیان داشت: مرمت و بازسازی زورخانه علی بن ابیطالب (ع) اردبیل با پیشرفت ۹۵ درصدی که به زودی به بهره برداری خواهد رسید، ساخت زورخانه در شهرستان خلخال که با همکاری فرمانداری و اداره کل استان در فصل بهار آینده افتتاح خواهد شد، پیگیری جهت جانمایی محل ساخت زورخانه در مرکز شهرستان مشکین شهر، پیگیری محل ساخت و تامین اعتبارات مورد نیاز از اداره کل مسکن و شهرسازی و برنامه و بودجه استان جهت ساخت زورخانه بین المللی در مرکز اردبیل، تنها به خودی خود بخشی از فعالیت های این استان در نهضت زورخانه سازی و توسعه زیرساخت های این ورزش در اردبیل است.

رئیس فدراسیون ورزشهای زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی نیز در این نشست بیان داشت: این رشد چشمگیر و به دور از حاشیه ای که در ورزش پهلوانی استان اردبیل دیده می شود حاصل  مدیریت وحدت آفرین اداره کل ورزش و جوانان و هیئت استان است که با همکار ی و همدلی کهن کسوتان، پیشکسوتان، مربیان و ورزشکاران و زورخانه داران اردبیل به دست آمده است. 

در این نشست جوهری خاطرنشان کرد: حمایت فدراسیون از ظرفیت و پتانسیل های این رشته در استان های فعال جزو اولویت ها می باشد

بحث و تبادل نظر در رابطه با وضع موجود ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان اردبیل و … از دیگر موارد مهمی بود که توسط مدیر کل ورزش و جوانان و رییس هیئت استان اردبیل در فدراسیون مطرح شد.

در پایان جوهری با اهدای نشان ورزش زورخانه ای از زحمات و حمایت های سجاد انوشیروانی (مدیرکل ورزش وجوانان استان اردبیل) در جهت توسعه همگانی ورزش های زورخانه ای، تقدیر به عمل آورد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>