مروجین فرهنگ پهلوانی در نیروی هوایی ارتش تجلیل شدند

به همت فدراسیون ورزش های زورخانه ای و همکاری تربیت بدنی نیروی هوایی ارتش، آیین گرامیداشت روز ملی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش رخصت پهلوان آنلاین به نقل از پایگاه خبری ورزش های زورخانه ای  و کشتی پهلوانی، در راستای گرامیداشت روز تاریخی بیعت کارکنان خدوم نیروی هوایی ارتش با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، مراسمی جهت تجلیل از مدیران، کارکنان، ورزشکاران و مروجین فرهنگ پهلوانی در نیروی هوایی ارتش در ورزشگاه شهدای نهاجا برگزار شد تا الگوهای زنده اخلاق مداری به جوانان و ورزشکاران معرفی شود.

بر همین اساس در این آیین امیرسرتیپ خلبان هادیان(معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش)، دکتر باران چشمه (سرپرست فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی)، امیرسرتیپ دوم فولادی (رییس سازمان تربیت بدنی ارتش)، محمد نجات مهر (مشاور عالی فدراسیون)، سرهنگ فکوریان (جانشین تربیت بدنی نیروی هوایی ارتش)، مسوولین هیئت ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی نیروی هوایی ارتش و جمعی از مدیران و کارکنان نیروی هوایی ارتش حضور داشتند.

امیرسرتیپ خلبان هادیان در مراسم تجلیل از مروجین فرهنگ پهلوانی نیروی هوایی ارتش اظهار داشت: باید با استفاده از ظرفیت های بالقوه ای که ورزش های زورخانه ای به عنوان رشته ای اصیل و ایرانی دارد درجهت جذب جوانان قدم برداشت و از این ورزش کاربردی در مقابل جنگ های نرم و فرهنگی بهره های بهتر و بیشتری را برد.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش در ادامه افزود: متولیان این ورزش در کشور می بایست با تغییرات بنیادی که اصالت آن را نیز حفظ می کند نسبت به جذابیت بیشتر و پویایی این رشته ملی قدم بردارند تا در آینده ای نه چندان دور شاهد فعالیت نسلی جدیدی از علاقمندان به این ورزش کهن و جذاب از میان عموم مردم در کنار ورزشکاران، قهرمانان و پیشکسوتان این رشته در گودهای زورخانه ها باشیم.

دکتر باران چشمه نیز ضمن تبریک روز ملی نیروی هوایی ارتش و پاسداشت یاد و نام شهدا، نام آوران و غیورمردان این نیرو بیان داشت: از شاخصه های مهم این ورزش پرورش روح می باشد که در میان ورزشکاران این رشته ایرانی بیشتر از بعد قهرمانی، بعد پهلوانی و سجایای اخلاقی مورد توجه بوده است.

سرپرست فدراسیون پهلوانی با بیان اینکه همیشه یک مبارزه بین عقل و نفس و پرورش جوانمردی در وجود ورزشکاران زورخانه ای نهادینه بوده است، در ادامه خاطر نشان کرد:  وقتی در بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در رابطه با توسعه و رونق ورزش های زورخانه ای تأمل و تفکر می شود، می بینیم که ایشان به خاطر آن آموزه های اخلاقی که در این ورزش سراسر جذاب وجود دارد، آنقدر تاکید بر ترویج این رشته میان جوانان را دارند و به واقع این ورزش را سدی محکم در برابر تهاجمات فرهنگی می دانند.

گفتنی است: اجرای آیین های زورخانه ای توسط تیم منتخب ورزشکاران نیروی هوایی ارتش با ضرب و نوای مرشدان جواد خرمی و رضا متین خو از دیگر برنامه های انجام شده در این آیین بود.

در ادامه این آیین توسط دکتر مهرعلی باران چشمه (سرپرست فدراسیون و دبیر ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی) از فر ماندهی نیروی هوایی ارتش و ۵ تن از پیشکسوتان و مروجین فرهنگ پهلوانی در نیروی هوایی ارتش با اهدای لوح سپاس و یک جفت میل زورخانه ای تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است: در ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷، به دنبال شایعات کودتای ارتش، نظامیان فداکار و متعهد نیروی هوایی به ملت پیوسته و با حضور در محضر بنیانگذار کبیر انقلاب، سندی از حماسه و ایمان را به ثبت رساندند. این روز، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و ارتش بود.

یکی از گام های بلندی که در جریان انقلاب موجب ریشه کن ساختن حکومت پهلوی شد، حرکت متهورانه ی نظامیان نیروی هوایی در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>