بلالی : جوانان باید چراغ زورخانه ها را روشن کنند

پیشکسوت خوشنام کشورمان در آستانه فرار سیدن نوروز ۱۴۰۰ و همچنین عید مبعث گفت : باید تلاش کنیم تا ورزش زورخانه ای که نام مولا علی (ع)را طنین انداز می کند و باعث تقویت باورهای ارزشی و مذهبی می شود را در کشور گسترش دهیم .
نصرت بلالی در گفت و گو با خبرنگار رخصت پهلوان آنلاین با بیان اینکه ورزش زورخانه ای زمینه ساز تعالی و رشد معنوی انسان است، افزود :زورخانه در ساله های گذشته به عنوان مسجد دوم از آن نام برده می شد و بسیاری از مشکلات مادی و معنوی مردم به خاطر خلوصی که در آن جاری بود، به راحتی رفع می شد .
وی دلیل این معنویت جاری در زورخانه را ذکر نام ائمه اطهار (ع) و باریتعالی عنوان کرد و افزود: به همین دلیل افرادی که به واقع با جان و دل پای در این مسیر می گذاشتند، انسانهای متفاوتی می شدند .
او که یکی از خادمین خاندان عصمت وطهارت(ع) است ادامه می دهد :اگر نگاهی به تاریخ این ورزش داشته باشیم نام افرادی را مشاهده می کنیم که در روزگار خودسرآمد بودند.
پیشکسوت ورزش باستانی گفت: بی تردید این معنویت و این نامداری حاصل تعالیم مذهبی و اخلاقی این ورزش است که باعث می شود نام انسان به نیکی ماندگار شود.
او در ادامه با تاکید بر ایجاد جاذبه و تبلیغات مناسب برای جذب نسل جوان برای حضور در زورخانه ها تصریح، کرد: زورخانه ها باید توسط جوانان پر شود و علم این ورزش ملی باید به دست با کفایت این جوانان سپرده شود .

نصرت بلالی ادامه داد: جوانان امروزی با تسلط بر علوم مختلف و دانش بسیار می توانند این ورزش را به سمت توسعه پایدار هدایت کنند .
او در این خصوص به نقش مهم پیشکسوتان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت :آنها به عنوان استاد و الگوی اخلاقی باید زمینه حضور و بروز استعدادهای جوانان را در دو بخش ورزش و اخلاق مهیا کنند.
این ورزشکار خوشنام کشورمان براین باور است که جوانان باید چراغ زورخانه ها را روشن کنند.
او همچنین حضور در هیاتهای مذهبی را متذکر می شود و می گوید : درهیچ شرایطی نباید از ائمه معصومین(ع) فاصله گرفت چرا که آنها کشتی نجات هستند .
بلالی تصریح می کند : باید به هر بهانه ای فضاهای معنوی مثل زورخانه ها ، حسینیه ها و هیاتهای مذهبی را فعال کرد .
او گفت : در این بین باید از چنین اماکنی برای انجام امور خیر نیز بهره گرفت تا مکانی امن برای نیازمندان ایجاد شود.
پیشکسوت ورزش باستانی در حاشیه مراسمی در زورخانه حیدر کرار به خبرنگار ما گفت : عاشقان ورزش باستانی اینها هستند که با رعایت پروتکل های بهداشتی ورزش را دنبال می کنند .
وی تصریح کرد : با همین رعایت ها بزودی کرونا را شکست خواهیم داد و به روزهای خوب باز خواهیم
گشت .
پیشکسوت ورزش باستانی اسلامشهر گفت : در آستانه ولادت حضرت زهرا و امیر مومنان از افراد بی بضاعت دستگیری کنیم و در شرایط بد اقتصادی در کنار آنها باشیم .
نصرت بلالی به خبرنگار ما گفت : این زورخانه با توجه به داشتن افرادی خیر با مدیریت مرد زحمتکش ورزش اسلامشهر ( سید رضا حسینی ) همیشه در امور خیر پیش قدم است .
او با تصریح براینکه عیدنوروز باید برای تمامی مردم ایران، عید باشد از خیران خواست به حمایت از خانواده های بی بضاعت بپردازند .
پیشکسوت ورزش باستانی اسلامشهر گفت : در دوران کرونا ماسک زدن را فراموش نکنیم و به فکر مدافعان سلامت باشیم .
وی در پایان ضمن تشکر از نشریه رخصت پهلوان اظهار داشت : امیدوارم سال جدید برای همه توام با موفقیت و سلامتی و بهروزی باشد.
سعید کریمی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>