جهانگیر آقاپور :کرونا برود ، ورزش پهلوانی دوباره اوج می گیرد

پیشکسوت ورزش زورخانه ای با بیان اینکه ورزش زورخانه ای تمامی ارزش های فرهنگی را با خود به همراه دارد در آستانه عید مبعث اظهار داشت: ،بخش ماندگار ورزش، منش پهلوانی آن است .
جهانگیر آقاپور با‌مهم خواندن برنامه ریزی مدون برای توسعه ورزش زورخانه و ورزش پهلوانی افزود : ورزش زورخانه‌ای ریشه در تاریخ کهن ایران دارد و به عنوان یک میراث آئینی، فرهنگی و ورزشی ارزشمند توانسته جایگاه والا و بالایی را در جهت معرفی ورزش ایران در سطح جهان داشته باشد.
مدیر زورخانه بیت العباس افزود: ظرفیت‌های این آئین ورزشی بی نظیر است. او یادآور شد: کمتر ورزشی را در جهان سراغ داریم که علاوه بر مهارت‌های ورزشی قابل توجه بتواند ارزشهای فرهنگی را نیز با خود همراه داشته باشد.
این خیر تصریح کرد: ورزشکاران این رشته علاوه بر برخوردار بودن از قدرت بدنی از ظرفیت های روحی بالایی نیز برخوردار هستند. اگر امروز به پهلوانی در ورزش افتخار می‌کنیم این پهلوانی برخاسته از ورزش زورخانه‌ای است.
آقاپور افزود : جا دارد هر چه بیشتر در جهت ترغیب ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در سایر رشته‌های ورزشی نیز تلاش کنیم.
سرپرست نایب رئیسی هیات پهلوانی و زورخانه ای استان تهران تصریح کرد: بخش ماندگار ورزش، منش پهلوانی است. اگر ما صاحب قهرمانان ورزشی در رشته‌های مختلف ورزشی هستیم، این قهرمانان ماندگاری خود را با منش پهلوانی به دست آورده‌اند. هر چقدر ما بتوانیم فرهنگ و منش پهلوانی را در ورزش جاری کنیم قهرمانان ما ارزشمند و ماندگار خواهند بود.
وی گفت : اگر ارزش پهلوانی کمرنگ شود و قهرمانی‌ها محدود به پاداش و سکه شود، این قهرمانان پایدار و ماندگار نخواهند بود لذا امیدوارم قدر این آئین زورخانه‌ای و پهلوانی را بیشتر بدانیم.
او تصریح کرد : باید در جهت توسعه و گسترش این آئین فرهنگی و ورزشی تلاش کنیم و ظرفیت‌های بیشتری را به خدمت بگیریم تا این گنجینه ماندگار را به نسل های آینده با شرایط مناسب تری منتقل کنیم. جهانگیر آقا پور افزود : ما باید بتوانیم ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی را خیلی بیشتر از گذشته در بین جوانان و نوجوانان ترویج و از این میراث ارزشمند نسبت به گذشته حمایت کنیم.
این پیشکسوت صاحب زنگ ورزش زورخانه ای با اشاره به اینکه باید در این دوران کرونایی بیشتر مراقب باشیم ، گفت : کرونا برود ، ورزش باستانی دوباره اوج می گیرد و به روزهای گذشته بازخواهد گشت.
جهانگیر آقاپور اظهار داشت : شرایط کنونی خیلی سخت است و تمام ورزش ها را تحت الشعاع قرار داده است که با مدیریت اصولی می توانیم به خواسته یمان دست پیدا کنیم .
خیر و حامی ورزش زورخانه ای و خادم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) یاد آور شد : در این روزهای سخت باید به فکر دیگران باشیم و در حد توان از آنهایی که مشکلات گوناگون دارند ، دستگیری کنیم.
حاج جهانگیر آقاپور با بیان اینکه خانواده ورزش زورخانه ای ، روزهای سختی را در این یکسال اخیر پشت سر گذاشته اند ، گفت : باید از اهالی ورزش زورخانه ای که تنها از این راه امرار معاش می کردند نیز دلجویی کنیم .
سرپرست نایب رئیسی هیات پهلوانی و زورخانه ای استان تهران گفت: در روزهای کرونایی و شیوع این بیماری برای حفظ سلامتی خود و خانواده حتما ماسک بزنیم و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.
خیر و حامی ورزش در پایان ضمن تشکر از رخصت پهلوان آنلاین افزود : فرارسیدن نوروز ۱۴۰۰ را تبریک می گویم.
سعید کریمی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>