خیاطیان : در دوران کرونا بیشترین آسیب متوجه زورخانه ها شده است

خیر و حامی ورزش زورخانه ای گفت: ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای پس از موج نخست شیوع ویروس کرونا در تعطیلی مطلق به سر ‌بردسند.
وفا خیاطیان در گفت و گو با خبرنگار رخصت پهلوان افزود: در اغلب کشورها کرونا ورزش را درگیر چالش‌های بزرگی کرده است.
عمده‌ترین چالش پیش روی ورزش ورود همین ویروس کروناست که باعث تعطیلی باشگاه ها و رشد روزافزون بیکاری شده است.
خیر و حامی ورزش زورخانه ای با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا در کشور موجب شده محیط‌های ورزشی در ابعاد مختلف جزو بخش‌های پرخطر محسوب شوند، اظهار داشت: در این راستا، باشگاه ها، استخرها، رویدادها و مسابقات ورزشی از جمله لیگ های ورزشی و تمرینات تیم ها در سطوح مختلف تعطیل شده و این تعطیلی اکنون به بیش از ۲۱ ماه رسیده است .
وفا خیاطیان افزود : در زمینه زورخانه داری بیشترین آسیب را خورده ایم. گرچه بخش باشگاه داری حرفه ای به لحاظ تنوع درآمدی بیشتر دارد و ممکن است بعد از کاهش محدودیت ها با سرعت بیشتری به وضعیت روزهای قبل از شیوع کرونا بازگردد اما در بخش باشگاه های عمومی و بدنسازی، مردم به مرور زمان و پس از کسب اطمینان از وجود شرایط ایمن و بهداشتی، دوباره به این باشگاه ها می‌پیوندند، هرچند تاکید مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مبنی بر احتمال بازگشت کرونا دربهار ، همچنان بر ابهامات گشایش و رونق این باشگاه ها می افزاید.
پیشکسوت ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی افزود : در این بین زورخانه ها و تمامی کسانی که در این حوزه فعال هستند با مشکلات عدیده ای روبرو شده اند که باید این موارد مدیریت شود.
وی به اهمیت ترویج فرهنگ پهلوانی در جامعه، اشاره کرد و گفت: ورزش پهلوانی و زورخانه ای با نام امامان معصوم (ع) شروع و با دعا پایان می‌یابد و با توجه به شرایط کنونی که مردم بیش از پیش به آامش روانی نیاز دازند بنابراین می توان از آموزه های این ورزش به نفع احسن بهره گرفت.
وفا خیاطیان با تاکید برنقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ این رشته در جامعه و ترغیب جوانان و نوجوانان به فعالیت در این رشته اصیل ایرانی، افزود: باید تعداد زورخانه‌ها را افزایش دهیم و تلاش کنیم تا حضور مربیان و تلاش رسانه های گروهی این ورزش آموزش داده شود .
وی با بیان اینکه در این ورزش سن مطرح نیست، گفت: ما پیشکسوت در این رشته زیاد داریم ونکته جالب این است که در این رشته هر چه سن ورزشکار بیشتر می شود جایگاه آن رفیع تر و منزلتش بیشتر می شود بنابراین در شرایط کرونا با توجه به حضور کهن کسوتان در زوخانه باید پروتکل های بهداشتی بیش از پیش مورد توجه بگیرد .
خیر و حامی ورزش زورخانه ای همچنین پیشگیری و مراقبت از کرونا در سالمندان به ویژه ورزشکاران زورخانه ای به دلیل آسیب پذیر بودن آنها در برابر کرونا اهمیت زیادی دارد.
خیاطیان به رخصت پهلوان آنلاین گفت : بهترین راه پیشگیری از این بیماری قرار نگرفتن سالمندان در معرض ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی است که زورخانه های باید به طور جدی این موضوع را مورد توجه قرار دهند .
وی در بخش دیگری از سخنانش زورخانه داران آسیب دیده به خاطر کرونا را مورد توجه قرار داد ویادآور شد همانطور که می دانید زورخانه ای ها همانند یک زنجیر به یکدیگر پیوند خورده اند و هر گونه گسستگی این زنجیره باعث سست شدن پایه های ورزش زورخانه ای می شود بنایراین باید توجه بیشتری به زورخانه داران ، مرشدان وتمامی کسانی که به نوعی از طریق زورخانه ارتزاق می کنند ، داشته باشیم .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>