صاحب امتیاز رخصت پهلوان : بزرگترین افتخار برپایی سفره احسان است

همزمان با شب شهادت امام رضا(ع) سفره بزرگ احسان و نذری گسترده شد.
به گزارش خبرنگار رخصت پهلوان همزمان با شهادت ثامن الحجج امام رضا(ع) طی مراسمی سفره بزرگ احسان و نذری در خانه
عزت الله کریمی بنیانگذار نشریه رخصت پهلوان برگزارشد.
این سفره با حضور خیرین و دوستداران اهل بیت(ع) گسترده شد و بیش از صدها نفر میهمان آن شدند.
در این آیین ویژه جمع کثیری از هنرمندان پیشکسوت، ورزشکاران،باستانی کاران با رعایت پروتکل های بهداشتی حضور داشتند.
محمد کریمی صاحب امتیاز و مدیر مسوول نشریه رخصت پهلوان با بیان اینکه بزرگترین افتخار برپایی سفره احسان و پذیرایی از عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) است اظهار داشت: امیدوارم بتوانم این راه را که بنیانش را بزرگ خاندان کریمی بنا نهاده، تداوم ببخشم.
او توضیح داد: عشق به علی ابن موسی الرضا(ع) در دل و جان ما ریشه دوانیده است و امیدوارم این زنجیر هرگز گسسته نشود.
کارشناس ورزش زورخانه ای ادامه داد: حضور در چنین مجالسی معنویت را افزایش می دهد و من خدا را شاکرم که باری دیگر بانی این امر خیر شده ام.


و افزود: چنین جلسات مذهبی از قدیمی ترین نهادهای مردمی و اجتماعی بوده که حول محور حب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و تعظیم شعائر دینی فعالیت می نماید.
کریمی گفت : در یک نگاه بسیار کلی و گذرا بر تاریخچه هیأتهای مذهبی می توان گفت که این مجالس مذهبی به صورت های مختلف نشو و نمو گرفت و فضا برای افزایش معنویت و روحانیت افراد فراهم شد و این حکمت نهفته در وجود چنین اماکنی است ضمن اینکه می بایست شرایط برای تبیین احکام دینی و مذهبی نیز توسط بانیان مهیا شود
در ادامه رضا بنفشه خواه هنرمند برجسته کشورمان گفت: فرهنگ معنوی که به واسطه برگزاری چنین مراسمی در زمان های مختلف،برگزار می شود باید ادامه پیدا کند چرا این اماکن و فضاها فرصت شناخت بیشتر را برایمان فراهم می کند.
او گفت: این عزاداری ها و سوگواری ها باید در مسیر حضور جوانان قرار بگیرد و شرایط برای حضور این عزیزان مهیا شود ضمن اینکه کمک کنیم تا تعالیم مذهبی و اخلاقی توسط دانشمندان علوم دینی تبیین شود.
در ادامه رحمان مقدم اظهار داشت :به جرأت می توان گفت، قسمتی از فرهنگ شیعیان و بخش اعظم فرهنگ و تمدن اسلامی، نشأت گرفته و متأثر از فرهنگ مساجد، هیاتها وتکایا است. او گفت: چنین جلساتی، یک ظرفیت خوب برای نشان دادن وحدت اسلامی است.

بهزاد رحیم خانی گفت: میزبانی عزاداران ائمه معصومین(ع) تحقق خواست پروردگار نیز هست و در چنین جلساتی است که انسان چشم بینا و گوش شنوا برای دریافت حق و نورانیت کلام خدا را کسب می کند.
وی تشکیل زندگی در سایه معنویت و رعایت اصول دینی را بهترین زندگی دانست و گفت: زندگی در دنیا به عنوان مزرعه آخرت است و کمک به یکدیگر و حضور در مراسمات دینی راهگشای دنیا و آخرت است.
رحیم خانی افزود: اگر انسان نیت خدایی در کارهایش داشته و اخلاص در عمل داشته باشد،خداوند نیز کمک حال او خواهد بود.
او‌توضیح داد: وقتی یک جوان با اراده خودش، به خاطر عشق و علاقه به امامش و با هدف الگوگیری از این محافل پا به هیئت می گذارد آیا این بهترین زمان برای هدایت گری او از طریق یک سخنران یا سردسته یک هیئت کاردان نیست ؟ آیا فرصتی از این بهتر برای تبلیغ دین پیدا می شود ؟ مگر امام نفرمودند “محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است”
در ادامه رضا صفایی پور بازیگر سینما و تلویزیون افزود: گفت: من نوکر امام حسین(ع) هستم و از کودکی عشق به امام حسین (ع) و اهل بیت در وجود من بوده و همواره همراه من خواهد بود.
بازیگر سریال سالهای دور از خانه ادامه داد: از کودکی ، در تمامی مراسم ها حاضر می شوم و این اعتقاد در جان من رسوخ کرده است.

سعید کریمی سردبیر نشریه رخصت پهلوان تصریح کرد: ما همیشه در تمامی مراسم های مذهبی مثل شب های قدر و مراسم محرم شرکت می کردیم و می کنیم و از همان کودکی با حضور در این مراسم عشق و علاقه من به خاندان اهل بیت دو چندان شد. من عاشق امام علی(ع) و نوکر امام حسین(ع) هستم.
او با اشاره به حضور خود در تکایا و هیئت ها خاطر نشان کرد: الان اگر لحظه ای وقت پیدا کنم به تکایا می روم و امسال هم اگر کرونا اجازه می داد در هیات ها حضور پیدا می کردم که امیدوارم این اتفاق با خروج کرونا در سالهای بعد اتفاق بیافتد.

                                                 مجید کریمی 
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>