شهردار تهران : کشتی گیران کشورمان اخلاق پهلوانی را به رخ جهانیان کشیدند

شهردار تهران با بیان اینکه ملی پوشان عرصه کشتی کشورمان، قهرمان ملی هستند، گفت: این کشتی گیران با مبنا قرار دادن خصلت و اخلاق پهلوانی رقابت کردند و مدال های ارزشمندی را کسب کردند.

علیرضا زاکانی در آیین تجلیل از مدال آوران کشتی آزاد و فرنگی رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ که در مجموعه قمر بنی هاشم تهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: این خصلت نشان از ریشه دار بودن روحیه پهلوانی و کشتی در کشورمان دارد، برخلاف بسیاری از کشورها که با در خدمت گرفتن ورزشکاران درصدد کسب افتخار هستند.
وی بیان کرد: این ورزشکاران توانستند غرور و عزت ملی را برای ایران اسلامی به ارمغان آورند.
شهردار تهران با بیان اینکه در مسابقه کشتی حسن یزدانی و تیلور آمریکایی نیز، صلابت و پهلوانی باعث افتخار شد، گفت: این ورزشکاران و نخبگان، خون دل ها خورده اند و افتخار آفریدند.
وی، خطاب به کشتی گیران حاضر گفت: شما میراث گرانبهایی خلق کرده اید که باید قدر دانسته شود و مایه افتخار ما است.
زاکانی، با بیان اینکه مهد کشتی ایران است، خاطر نشان کرد: این ورزش در خون و پوست ما قرار دارد.
شهردار تهران، الگوی بارز این ورزش را مرحوم غلامرضا تختی دانست و گفت: تختی در کمک به مردم زبانزد بود و می توان نمونه بارز این اخلاق مداری را در زلزله بویین زهرا مشاهده کرد که کمک های هموطنان را برای زلزله زدگان جمع آوری کرد.
وی با بیان اینکه جنبه قهرمانی و پهلوانی ورزش، برای ما افتخار است، خطاب به کشتی گیران مدال آور گفت: به وجود شما عزیزان افتخار می کنم.‌
زاکانی با بیان اینکه تهران و شهرری ویژگی خاص خودشان را در ورزش کشتی دارند، افزود: این مناطق استعداد ها و قهرمانان زیادی دارند.

تهران نیازمند بازآفرینی هویتی برای کثرت نخبگان ورزشی و هنری است
وی بیان کرد: با توجه‌به شرایط موجود، تهران نیازمند باز آفرینی هویتی است که بی‌شک در آن کثرت نخبگان ورزشی و هنری قرار دارد.

آمادگی شهرداری تهران برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی
زاکانی اضافه کرد: کار در حوزه توسعه ورزش همگانی و ترویج ورزش قهرمانی، یکی از ویژگی های ممتاز شهر تهران برای آینده خواهد بود.

نامگذاری بخشی از یک بلوار تهران به نام حسن یزدانی در این مراسم به پیشنهاد شهردار تهران قسمتی از بلوار اطراف فدراسیون کشتی به نام حسن یزدانی، قهرمان کشتی کشور نامگذاری می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>