پیوند ورزش زورخانه ای و هنر فرا رسیده است

برگزاری جمع های ورزشی به ویژه ورزش زورخانه ای با ابعاد مختلف که از ویژگی های انحصاری این رشته ورزشی است، می تواند فرصت خوبی برای برای پیوند ورزش ملی ومذهبی کشورمان با جامعه هنر باشد .
چند روز گذشته مراسم ورزش زورخانه ای با حضور جمع کثیری از هنرمندان موسیقی و بازیگری در زورخانه حیدر کرار برگزار شد. واقعیت این است که ورزش و هنر به دلیل ویژگی های خاص آن می تواند زمینه ساز تحول اجتماعی باشد و توضیح اینکه بخشی از تحول اجتماعی به واسطه اقبال مردم از ورزشکاران و هنرمندان است.
اما این موضوع در ورزش زورخانه ای شکل دیگری پیدا می کند. ورزش زورخانه ای برای رسیدن به این مرحله، فراز ونشیب های بسیاری را پشت سر گذاشته است و امروز به خاطر هجمه رشته های مختلف ورزشی که عموما ریشه در خارج از این مرزهای دارد نیازمند حمایت بیشتر است .
بنابراین برگزاری چنین جمع هایی در فضای زورخانه و به نمایش گذاشتن آیین ها وسنت های این ورزش می تواند کمک بسیار بزرگی در رشد و اعتلای ورزش ملی و مذهبی کشورمان داشته باشد و این مهم را تنها افرادی درک می کنند که سینه سوخته و خاک خورده این ورزش هستند .
اما اینکه این ورزش چگونه می تواند با هنر آمیخته شود این است که ورزش زورخانه ای ، مجموعه ای ازهنر تصویری و بصری است ، موسیقی ، ادبیات ، و حتی معماری که برای تدوام فعالیتهایش نیازمند به یکی از کارشناسان این رشته هنری است بنابراین این تدوام باید با یک نگاه کارشناسی مستحکم تر صورت پذیرد .
درهمین راستا جمعه گذشته زورخانه ی حیدر کرار میزبان شد و از کسانی پذیرایی کرد که هریک در حرفه ی خود کارشناسانی بودند و در واقع این سرآغاز پیوند ورزش زورخانه ای و هنر موسیقایی کشور بود .
به هرحال امروز خیلی ها به این باور رسیده اند که برای رونق بخشی به ورزش زورخانه ای هنر می تواند بسیار کمک کند چرا که ورزش زورخانه ای نیازمند معرفی شدن به نسلی است که چندان آشنایی با این رشته ورزش ندارند و باید حمایت شود .
امید است رسانه ، هنر و ورزش زورخانه ای کنارهم قرار بگیرند و در تعامل بایکدیگر پرچم پرافتخار ورزش زورخانه ای را به دست آینده ساران این مرز و بوم بسپارند .
رخصتی ها امیدوارند این جمع ها با توجه به مناسبت ها تدوام پیدا کند و هنرمندان نیز برای شکوفایی این ورزش وارد میدان شوند . محمد کریمی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>