به جوانان علاقمند ورزش زورخانه ای بیشتر بپردازیم

این روزها به مناسبت های مختلف ازمقام شامخ پیشکسوتان در سطح کشورتجلیل و قدردانی می شود .
شاید ما هم که تنها نشریه تخصصی ورزش زورخانه ای هستیم در هفته های اخیر و حتی همین هفته موضوعاتی را پیرامون راهکارهای قدرشناسی انتخاب کرده و بدان پرداختیم .
اگرچه قلبا براین باوریم که پیشکسوتان ولی نعمتان ما هستند و حق زیادی به لحاظ جایگاه استادی برگردن نسل جوان دارند، اما احساس ما این بود که در این چند هفته از نسل جوانی که درکنار این بزرگان ، ورزش می کنند و هیچ خواسته ای از هیچ کس ندارند، غافل مانده ایم و این درجای خود یعنی فراموش کردن نسلی که قرار است آینده این ورزش را رقم بزنند.
همانطور که می دانید ورزش باستانی ، ورزش قهرمانی نیست. ورزشی است که برای جوان فقط فرصتی برای یادگیری و ارتقاء فضایل اخلاقی است ، جایی که بخواهد جسم خود را قوت ببخشد و یا به عبارتی به جسم خود نشاط ببخشد .
اما واقعیت این است که نوجوان و جوان خواستار توجه ، حضور در فضای رقابتی و خودنمایی منطقی است که به واسطه این ورزش انجام می پذیرد و ما در حوزه ورزش پهلوانی تلاش می کنیم تا ورزش قهرمانی را در دل سنت های این ورزش ملی مستتر کنیم .
شاید خیلی از این عزیزان که در این رده سنی تمرینات و آموزش های خود را پیگیری می کنند به این موضوع واقف شوند اما ما به عنوان کارشناسان حوزه ورزش نباید و نمی توانیم و حق نداریم حس رقابت و برتری جویی سالم را از آنها بگیریم و یا اگر نمی خواهیم ورزش زورخانه ای هم با مشکلات ورزش قهرمانی که سایررشته ها با آن مواجه هستند، روبرو نشود باید فضای مناسب برای رفع این نیازها ایجاد شود .
و این مهم را می توان با برگزاری مراسم مختلف تقدیر از برترین های این رشته در رده های مختلف سنی برگزار کنیم و به آنها ثابت کنیم که تلاشهایشان دیده می شود و قابل تجلیل است و یا می توان از رسانه های بیشتری در معرفی آنها بهره گرفت و با برگزاری
نشست های مختلف و دعوت از آنها برای حضور در جمع های ورزشی حس مهم بودن را در آنها ایجاد کرد .
در خصوص رسانه ها لازم است گریزی به خودمان بزنیم و جا دارد کمی از امکاناتی که در اختیار داریم، بهره بگیریم و آنهم استفاده از سایت خبری فدراسیون به عنوان مرجع خبر این فدراسیون است ، سایتی که بسیاری از ما به عنوان مخاطب فدراسیون و رسانه های گروهی برای پیگیری اخبار به آن مراجعه می کنیم، می تواند در این راستا بسیارموثر واقع شود .
به هرحال ما به خودمان پیشنهاد می کنیم که بیشتر به جوانها بپردازیم و از دستاوردهایشان دفاع کنیم وآنرا به جامعه منتقل کنیم تا این قشر فعال در عرصه ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی با این احساس که تلاششان دیده می شود ، فعالیت خود را به سمت حرفه ای شدن سوق بدهند .

فراموش نکنیم نسل جوان پرچمدار ورزش زورخانه ای وکشتی پهلوانی و سفیران ما در میادین مهم ورزشی هستند و ما موظف هستیم این نسل را سمت و سویی صحیح بدهیم .
یاحق محمد کریمی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>