پیوند زورخانه ای ها با هنرمندان

سالهاست که تیمهای مختلف ورزشی هنرمندان تشکیل شده است که دراین بین می توان به تیم فوتبال، بیلیارد ، والیبال، بسکتبال و … اشاره کرد . تیمهایی که تشکیل آنها اثرات بسیارخوبی را چه در بخش هنر و چه در بخش ورزش در پی داشت .
عموما تشکیل این تیمها با اهداف خاصی دنبال می شود که از جمله آن می توان به توسعه امور عام المنفعه به نفع جامعه با بهره گیری از محبوبیت و علاقمندی مردم نسبت به هنرمندان اشاره کرد که این به خودی خود
می تواند مهربانی و مهرورزی را در کشور گسترش دهد .
ضمن اینکه به واسطه تشکیل این تیم ها علاوه بر تبلیغ گسترده برای توسعه همگانی ورزش ، شادابی و نشاط دربین جامعه هنری در یک مقطع زمانی خاص در جامعه ایجاد می شود .
به هرحال دیدن این تصویر که یک سوپر استار تلویزیون، لباس ورزشی برتن کرده و پا به توپ شده، خود عامل مهمی برای تشکیل تیمهای پایین دستی هم می شود و اینگونه آنها در شادی افراد دیگر سهیم
می شوند .

هنرمندان در زورخانه شهرداری مشهد


دراین راستا تشکیل تیم هنرمندان ورزش باستانی نیز در بین سایر رشته ها با توجه به حضور جمع کثیری از هنرمندان در زورخانه های مختلف خالی از لطف به نظر نمی رسد .
هنرمندانی که ارتباط تنگاتنگی دربرهه های مختلف زمانی با این ورزش داشته و دارند واز نزدیک با آن آشنا هستند .
این هنرمندان حتی اگر خود پای درگود مقدس زورخانه نگذاشته باشند، در مراسم مختلفی که ویژه این ورزش است شرکت کرده اند که دراین بین می توان به آیین گلریزان اشاره کرد.
واقعا کدام هنرمند را می توانی در ایران نام ببری که برای یکبار دراین مراسم حضور نیافته باشد و در پایان نیز از احساس مطلوبش به خاطر بودن این فرهنگ ابراز آرامش نکرده باشد؟!
به هرحال با تشکیل این تیم و گسترش تفکر حضور هنرمندان دو هدف را می توان گسترش داد.
یک آشناسازی طیف گسترده و اثر گذار جامعه هنری با ورزش ملی ومذهبی کشور و بهره گیری از آنها در فعالیت‌های خیرخواهانه که ورزش زورخانه ای، ورزشکارانش در هر فرصتی سردمدار چنین اقداماتی هستند.
دراین بین نباید از جایگاه ورزش در سلامتی انسانها غافل ماند ضمن اینکه ورزش باستانی به خاطر نگاه توامانش به سلامتی جسم و روح گامی مهم درجهت ارتقاء سطح سلامتی هنرمندان محبوب کشورمان خواهد برداشت .
ورزش زورخانه ای ورزش مذهبی است که مبانی ارزشی ودینی در آن به عنوان یک اصل رواج دارد وبا توجه به ارادت قلبی مردم ما به ائمه اطهار(ع)قطعا با ایجاد شرایط مناسب که با تشکیل تیم ورزش زورخانه ای مهیا می شود این پیوند یعنی پیوند جامعه هنری و ورزش باستانی ، پیوندی ناگسستنی وزیبا خواهد شد .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>