دکتر علی خسروی در گفتگو با رخصت پهلوان آنلاین : از ورزش پهلوانی حفاظت و حمایت کنیم

دکتر علی خسروی

دغدغه اش ورزش زورخانه ای است. این روزها بیشتر نگران است، چرا که جوانان کمتری را در زورخانه ها می بیند و همان هایی هم که هستند تنها جنبه ورزشی آن را مورد توجه می دهند.
اینها دل مشغولی مردی است که عمری را در کنار ورزش صرف کرده است.
او کسی نیست جز دکتر علی خسروی مردی جسور و شجاع که دغدغه اش شکوفایی ورزش پهلوانی است .
مردی که باورش این است که حضور یک جوان در یک باشگاه یا زورخانه به معنی دوری یک آینده ساز این سرزمین از معضلات اجتماعی است.این دکتر حقوق و مدرس دانشگاه برای اینکه بتواند به هدف زندگی اش یعنی رونق بخشی به ورزش به ویژه ورزش اخلاقی زورخانه ای برسد از هر حربه ای بهره گرفته است.
دکتر علی خسروی مدیرعامل موسسه حقوقی عدالت گستر به خبرنگار رخصت پهلوان آنلاین گفت: پیشکسوتان سرمایه های ورزش زورخانه ای هستند ضمن اینکه از جوانان نیز نباید غافل شد .
افسر سابق ارتش و صاحب امتیاز فصلنامه عدالت گستر در ادامه با بیان اینکه جوانان آینده سازان ورزش هستند ، گفت: پیشکسوتان ورزش زورخانه ای سرمایه های ارزشمند ورزش زورخانه ای هستند که باید چون دری گرانبها از آنها حفظ کرد .
او گفت: این ورزش توسط بزرگانمان که حکم مربی و راهبر ما را دارند به ما رسیده است، بنابراین باید قدر آنها را بدانیم .
صاحب امتیاز انتشارات پیمان سیاوش و مشاغل دیگر ادامه داد :این عزیزان کوله باری از تجربه هستند که ما باید از تجربیات آنها استفاده کنیم .
او افزود: باید شرایطی ایجاد شود تا جوانانمان نیز در کنار این عزیزان قرار بگیرند و ورزش آبا و اجدای خود را آنگونه که هست، بیاموزند.
خسروی گفت : بخشی از آموزه های ورزش باستانی آیین ها، سنت ها و مبانی اخلاقی است که نبایدآموزش آنها فراموش شود.
او در این گفت و گو اختصاصی با رخصت پهلوان آنلاین به پتانسیلهای استانی در کشور اشاره کرد و گفت : در زورخانه های کشور، ورزشکاران بسیاری در رده های سنی مختلف و در شرایط جسمانی خاص تمریناتشان را پیگیری می کنند.


پیشکسوت ورزش زورخانه ای افزود : این جای بسیار خوشحالی است که حالا ورزش زورخانه ای در جهان مطرح شده است و برای آموزش علاقمندان در خارج کشور مربی و مرشد به آن کشورها اعزام می شوند.
افسر سابق ارتش گفت: ما به خود می بالیم که حالا ورزش باستانی در جهان مطرح شده است پس باید از آن حفاظت و حمایت کنیم.
صاحب امتیاز فصلنامه عدالت گستر نیز در مورد گلریزان یکی از سنت های ورزش زورخانه ای خاطر نشان ساخت :این سنت کهن ورزش باستانی برای یاری رساندن به کسی است که دچارمشکل شده و من بسیار خوشحالم که این سنت در زورخانه ها پیگیری می شود.
او افزود : خوشبختانه امروزه در این زورخانه ها علاوه بر برگزاری گلریزان،مراسم تقدیر ازپیشکسوتان ورزش نیز برگزار می شود که جای خوشحالی دارد.
دکتر علی خسروی گفت : باید یاد بگیریم که در زمان حیات به یاری یکدیگر برویم و پیش از اینکه به یاد هم بنشیم در کنار هم بنشینیم.
صاحب امتیاز ماهنامه عدالت گستر ضمن تشکر از پایگاه خبری رخصت پهلوان آنلاین به جهت حضور در امور خیر گفت : من هم در کنار رخصتی ها در امور خیر قرار خواهم گرفت.

محمد کریمی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>