سرپرست : امام حسین(ع) به ما درس جوانمردی داد

اسماعیل سرپرست با بیان اینکه واقعه کربلا اسلام را زنده نگاه داشته است، گفت: امام حسین (ع )و یارانش با نثار خون خود به ما درس شجاعت، مردانگی و ایثار دادند.
وی افزود: اینها درسهای کمی نیستند لذا باید با جان و دل پذیرفت و در زندگی به کار بست .
این پیشکسوت ورزش باستانی ادامه داد : پاسداشت خون این عزیزان نباید معطوف به عاشوراو تاسوعا و ایام محرم باشد، بلکه باید در تمامی ایام سال زندگی ائمه اطهار (ع) را سر لوحه زندگیمان قرار دهیم .
اسماعیل سرپرست آنگاه افزود : حسینی زیستن با گوشت وخون شیعه آمیخته است ، فزرندانمان از کودکی با نام حسین (ع) مانوس می شوند، اما باید علت تحقق عاشورا تشریح شود.
وی با اشاره به اینکه هیات حضرت ابوالفضل (ع) از سالهای دور تاسیس شده است ، افزود: باید اذهان جوانان و نوجوانمان را روشن کنیم و باید به آنها بگوییم، چرا میلیونها مسلمان و شیعه در این ایام عزاداری می‌کنند.
او که بیش از چهل سال افتخار نوکری این خاندان را دارد
می گوید: عاشورا واقعه بزرگی است که نباید تنها با سینه زنی و عزاداری از کنارش گذشت، باید واقعه کربلا را تشریح کرد .
سرپرست ادامه می دهد : برای تشریح عاشورا باید شرایط روز را در نظر گرفت و براین اساس برای جوانان و نوجوانان برنامه ریزی کرد.
این ورزشکار ایثار،جوانمردی و منش پهلوانی امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و یارانش را یکی از ویژگی‌های بارز واقعه کربلا دانست و گفت: باید این خصلتهای اخلاقی را با تکیه بر عشق جوانان و نوجوانان به سالار شهیدان امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل (ع) در کشور گسترش دهیم .
شاهین مقدم راد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>