نقش ورزش زورخانه ای در ترویج مسائل اخلاقی و منش پهلوانی

باتوجه به اشعار، الگوها و نوع حرکات ، ورزش زورخانه ای در ترویج منش پهلوانی و مسائل اخلاقی در جامعه نقش بسزایی دارد.
اخلاق ‌آموزی اصلی ‌ترین هدف زورخانه‌ ای هاست و در شرایط کنونی که دشمن به دنبال ضربه زدبه آرمان ها و ارزش های اخلاقی جوانان به ویژه ورزشکاران است باید بیشتر دقت کنیم و با ترویج ورزش پهلوانی و الگو گیری از بزرگان، بسترهای لازم را برای خنثی کردن توطئه های دشمنان فراهم کنیم.
الگوهای ورزشکاران انسانهای بزرگی هستند که سرسلسله این عظمت مولای متقیان است و ورزشکارانی که در زمینه اخلاق ،حضرت علی (ع) را الگوی خود قرار می دهند باید همانند امام عدل ،عدالت و اخلاق رفتار کنند.
جایگاه ورزش‌ های زورخانه‌ ای به عنوان مکانی برای پرورش اخلاق اسلامی است و ترویج آن در بین جوانان یکی از اولویت های کاری است.
متاسفانه به دلیل عدم آگاهی جوانان و آحاد جامعه گروهی از مردم فکر می ‌کنند که زورخانه فقط جایی برای ورزش است اما در واقع ماهیت این مکان ترویج منش پهلوانی ، گذشت و مردانگی است.
واقعیت این است یکی دیگر از کارکردهای ورزش زورخانه ای و پهلوانی احترام و ادب است و در اصل جایی برای آموزش و یاد گیری مرام، غیرت، مردانگی، افتادگی، بزرگی و دیگر شیوه‌ های پهلوانی است لذا انتظار می رود کسانی که در این محیط قرار می گیرند برای بهبود نگاه اجتماعی جامعه به ورزش‌ پهلوانی باید بیشتر تلاش کنند.
متاسفانه گاهی اوقات شاهد بداخلاقی هایی در این جمع هستیم که هرچند هم کوچک باشد به دلیل نگاه مردم نسبت به این ئزورخانه ای ها می تواند بسیار عظیم وغیر قابل جبران نمود پیداکند. لذا به نظر می رسد باید جامعه ورزش زورخانه ای بیشتر ازسایر اقشاراخلاقیات را در ابعادمختلف مورد بررسی قرار دهند.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>