فعالیت ورزش‌های زورخانه‌ای در فضای باز

نائب رییس فدراسیون زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی از اهداف مهم این فدراسیون در روزهای آتی خبر داد.

سیدحسن سبزواری در حاشیه برگزاری فینال رقابت‌های ورزش زورخانه جام خلیج فارس در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: فینال سیزدهمین دوره رقابت‌های مهارت فردی ورزش زورخانه‌ای همزمان با مبعث حضرت محمد(ص) در جزیره قشم در حال برگزاری است که در نیمه نهایی تیم‌های تهران و بسیج اردبیل و شهرستان محلات با مس رفسنجان به مصاف یکدیگر خواهند رفت.
نائب رییس فدراسیون زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ادامه داد: این رقابت‌ها در قالب هفت رشته از جمله سنگ و کباده، دومیل بازی، سه و چهار میل، چرخ تیز، چرخ چمنی و میل‌گیری سنگین در نظر گرفته شده است که هر تیم بتواند در ۴ رشته به برتری برسد جواز حضور در فینال را بدست خواهد آورد. قهرمان لیگ برتر بناست تا در اعزام برون مرزی این ورزش حضور یابد.
سبزواری به اهداف این رقابت‌ها در جزیره قشم اشاره کرد و گفت: فدراسیون ۲ محور مهم در برگزاری این رقابت‌ها تاکید دارد که اینجا خلیج فارس است و نامش نیز برای همیشه به همین نام خواهد ماند و اشاعه ورزش در جزیره قشم نیز در دستور کار است. بنا داریم تا کلنگ نخستین گود ورزش زورخانه‌ای را در این جزیره بزنیم تا این ورزش ملی و آیینی در این محل مورد رشد و ترویج قرار گیرد.
وی به رویکرد فدراسیون متبوع خود در خصوص توسعه ورزش زورخانه‌ای در فضای باز نیز پرداخت و اضافه کرد: یکی از رویکردهای مهم فدراسیون ورزش زورخانه‌ای فعالیت آن در فضای باز است که ابتدا این ورزش به استادیوم‌ها رفت و درصدد هستم تا با اجرای این ورزش در پارک‌ها و فضای باز کشور این ورزش اجدادی و ملی خود را بیشتر ترویج دهیم تا مردم بیشتر به این ورزش بپردازند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>