محمد کریمی : هستند کسانی که دلشان برای گسترش فرهنگ علوی می‌تپد

شورای شهر زنجان با خط بطلان روی فیلم نذر بی‌بی اشک ما را درآورد و دل تک تک هنرمندان را شکست آن هم با وجود اینکه شهردار زنجان قول حمایت و مساعدت برای ساخت این فیلم را داده بود.
به گزارش مردم نو آنلاین ، محمد کریمی تهیه کننده و کارگردان سینما ، با اشاره به اینکه در سال ۱۳۷۵ کار فیلمسازی را با فیلم‌های کوتاه شروع کرده است می‌گوید: اولین کارم فیلم تاخیر بود ولی از آنجایی که پدرم صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه رخصت پهلوان بود و در روزنامه کیهان فعالیت می‌کرد و در حقیقت به ورزش پهلوانی عشق می‌ورزید ما هم در این عرصه ورود پیدا کردیم..
وی می‌گوید این ورزش در حالی مورد بی‌مهری قرار گرفته است که همگان به خوبی می‌دانند مقام معظم رهبری بارها و بارها نسبت به احیاء این ورزش تاکید فرموده‌اند و حمایت و احیای ورزش زورخانه‌ای خواست و مطالبه شخص اول مملکت است و من در این حوزه قبلاً هم گفتم که کاسه داغ‌تر از آش شدم و نسبت به این ورزش تعلق خاطر و تعصب خاصی دارم.
این کارگردان می‌گوید: باعث افتخار من است که در زمانه‌ای که هیچ کارگردان و تهیه کننده‌ای هزینه‌ای برای تولید فیلم‌های زورخانه‌ای نمی‌کند، در این حوزه پیشگام هستم و اولین فیلم من هم در حوزه ورزش زورخانه‌ای فیلم پهلوان هرگز نمی‌میرد با قصه مرام پهلوانی جهان پهلوان تختی بوده است که تندیس طلایی جشنواره فیلم های ورزشی  را هم از آن خود کرد.
وی با بیان اینکه به جرات می‌توانم بگویم تنها کسی هستم که ورزش پهلوانی را در فیلم‌هایم به طور حقیقی به تصویر کشیده‌ام نه اینکه بخواهم آن را به تمسخر بگیرم ، می‌گوید: ما نه دنبال درآمد هستیم و نه اینکه پول را روی پول بگذاریم بلکه دنبال احیای فرهنگ و مرام پهلوانی و زورخانه‌ای هستیم و «نذر بی‌بی» را هم که می‌خواستیم در زنجان بسازیم در همین راستا بود.
کریمی می‌افزاید: وقتی که اسم خانم فاطمه زهرا و مولا علی به میان می‌آید من منقلب می‌شوم و دوست دارم وقتی که بخشنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر احیای ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای ابلاغ شده که ورزش زورخانه‌ای باید مرمت و احیا شود از من نوعی که در این وادی قدم برمی‌دارم حمایت شود.
وی همچنین به انتخاب زنجان برای ساخت فیلم زنگ پهلوانی هم اشاره می‌کند و می‌گوید: چون مردم زنجان علوی هستند و به علی و فرزندانش عشق می‌ورزند ، دوست داشتم علاوه بر نذر بی بی ، مستند زنگ پهلوانی  راهم در همین استان تولید کنم..
کارگردان فیلم پهلوان واقعی  با بیان اینکه در همین راستا بارها و بارها نشست و جلسات متعددی با شهردار زنجان ( که خود چکیده ورزش کشتی و مرام و معرفت پهلوانی بوده و فرد بسیار اصلح و بامرامی است)  داشتیم ، می‌افزاید: دکتر فیروز‌فر مایل است که این ورزش و مرام، در شهر زنجان گسترش یابد و در همین راستا در جلسات مشترکی هم داشتیم به توافقاتی هم رسیدیم که متاسفانه شورای شهر با عدم تخصیص بودجه این حرکت را متوقف کرد.
وی می‌گوید: قول مساعدت و حمایت هم داده شد و در کمیسیون شورا هم تصویب شد و حتی یادم هست در صحبت تلفنی با ذکر صلوات، مقرر شد که این کار عملیاتی شود و ما هم قراردادهایمان را با هنرمندان و بازیگران بستیم و همه در حالت آماده باش بودند که متاسفانه در صحن شورا حمایت از این مجموعه رد شد .
تهیه کننده فیلم احیا اضافه می‌کند: گفتند دوباره طرح موضوع کنید و ما هم به صراحت اعلام کردیم که این یک کار دلی است و متعلق به خانم فاطمه زهرا است و حتی اگر کمک‌های نقدی هم نمی‌توانید بکنید باید حمایت‌های ویژه‌ای از آن داشته باشید.
وی اضافه می‌کند: تا کی باید فیلم‌هایی ساخته شوند که هیچ امتیازی در پرده سینما نمی‌گیرند باید به این موضوع توجه داشته باشیم که فیلم‌هایی ساخته شوند که موجب آگاهی مردم نسبت به فرهنگ، سنت و مذهب خود شود.

این کارگردان می‌افزاید: من از شهردار هیچ گلایه‌ای ندارم چون دلی آمد و می‌خواست از مرام پهلوانی دفاع کند گله من از تصمیم گیرندگان در شورای شهر است و می‌خواهم دلایل قانع کننده‌ای برایمان بیاورند و اگر پول و بودجه ندارند ای کاش سه ماه پیش آن را به ما می‌گفتند نه اینکه در این مدت ما را معطل کنند که اگر اینگونه می‌شد ما زمان، موقعیت و فصل کاری را از دست نمی‌دادیم.
وی با بیان اینکه شورای شهر زنجان دلیل قانع کننده‌ای هم به ما ارائه نکرد، می‌گوید: من نمی‌توانم نبود بودجه را قبول کنم چون همه زندگی ما باید وقف علی و فرزندان او و گسترش فرهنگ علوی و مرام و مسلک پهلوانی شود به این دلیل که همه ما مسلمان و شیعه هستیم و فیلم نذر بی‌بی فیلم کمدی نبود که بخواهد رد شود.
وی با اشاره به اینکه فیلم‌های دفاع مقدس، زورخانه‌ای و ائمه باید حمایت شوند تا نشر و گسترش پیدا کنند می افزاید: اگر دفاع مقدس نبود امروز ما و شما نمی‌توانستیم به این راحتی پشت میز بنشینیم.
کریمی می‌‌گوید: اگر فیلم‌های پهلوانی ساخته نشود مرام و مسلک پهلوانی چگونه می‌تواند در جامعه نشر و گسترش پیدا کند.
کارگردان فیلم نذر بی بی اضافه کرد: همه حرف من این است که اگر قرار است اتفاقی بیفتد همان اول به طور شفاف باشد و اگر قرار است همکاری نشود آب پاکی را همان اول کار روی دستمان بریزند نه اینکه پس از سه ماه انتظار ، رفت و آمد و هزینه‌های بسیار به یکباره بگویند نشد و نمی‌شود..
وی با اظهار تاسف از شیوه برخورد شورای شهر زنجان با عوامل ساخت نذر بی‌بی می‌افزاید: من مطمئنم اگر این مصاحبه منتشر شود دل خیلی‌ها به درد می‌آید اما این را هم می‌گویم که من با قدرت تمان این فیلم را می‌سازم اگرچه دوست داشتیم در شهری که معروف به پایتخت شور و شعور حسینی است باشد اما اطمینان دارم هستند کسانی که دلشان برای گسترش فرهنگ علوی می‌تپد و با قاطعیت برای حمایت از ساخت این فیلم با یک یاعلی وارد میدان می‌شوند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>