حسن درویش : انسان‌ها باید کوله بار سفر آخرتشان را از عشق و دوستی پر کنند

نام برخی افراد با کارهای خیر عجین شده است، یعنی نمی شود از نیکوکاری حرف بزنی و نام آن ها در میان نباشد و این به خاطر این است که سالهای زیادی از عمر خود را صرف کمک به افراد نیازمند کرده اند، برای همین نامشان در بین عموم مردم در لیست خیران قرار دارد .
حاج حسن درویش سالهاست که یکی از اعضای هیات اول مظلوم عالم علی (ع) و یکی از آن افراد است.
او برای حضور فعالش در هیات اول مظلوم عالم و انجام امور مذهبی می گوید: شاید باورش برای شما سخت باشد که در همسایگی خانه‌‌هایمان یا محله‌مان افرادی زندگی می‌کنند که به نان شب‌شان محتاج هستند و این ما هستیم که باید مطابق تاکیدات ائمه معصومین این نیازمندان را شناسایی کرده و در رفع مشکلات زندگی شان یاری شان
می کنیم .
او تأکید دارد: انجام کار نیک و خیر وظیفه هر انسانی است و فرقی نمی‌کند زندگی‌ات در چه سطح و اندازه‌ای است.
وی افزود : روز‌ها از پی هم می‌گذرد، عمر تمام می‌شود و انسان از سرای دنیا به سوی ابدیت کوچ می‌نماید لذا تنها چیزی که از او به یاد می‌ماند و خاطره‌اش را در دل‌ها زنده می‌کند، نیکی‌ها و بخشش‌های او به دیگران است.
پیر هیات اول مظلوم عالم یادآور شد: کمک به دیگران در حقیقت کمک به خودمان است. انسان‌ها باید کوله بار سفر آخرتشان را از عشق و دوستی پر کنند.
درویش ادامه داد : پس بیایید درگاهِ بیداریمان، غبار گناه و خطا را با بخشش و دستگیری نیازمندان از دل‌ها بشوییم تا خدا نیز با نسیم لطف و مهر خویش، قلب‌هامان را لبریز از عشق و محبت خود سازد.
وی افزود : دستگیری از نیازمندان و فقرا، جزو آموزه‌های دینی ما مسلمانان است و خداوند نیز در قرآن فرموده با یتیم نوازی دین انسان کامل شده و نمازش مورد پذیرش درگاه الهی قرار می‌گیرد.
همین موضوع لزوم مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی و کمک به طبقه محروم جامعه را روشن می‌سازد
درویش در پایان گفت :معتقدم اگر هرکس متناسب با امکانات و توانایی خود در جهت رفع نیاز مادی و معنوی نیازمندان قدمی بردارد؛ علاوه بر داشتن جامعه ایده آل، همه افراد از زندگی بهتر و راحت‌تری برخوردار خواهند شد. سعید کریمی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورزشی

<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script> <script>eRasaneh_Trustseal(86051, false);</script>